خانه / جشنواره / چی بودیم ، چی شدیم

چی بودیم ، چی شدیم

چی بودیم ، چی شدیم

✅ شما یادتون نمیاد ولی کمتر از هشتاد سال پیش کشورهای شوروی و انگلیس، ایران را که در جنگ جهانی دوم اعلام بی‌طرفی کرده بود به بهانه حضور چند کارشناس آلمانی از شمال و جنوب اشغال کردند.
ایرانی که بی‌طرف بود، نه با آمریکا جنگ داشت، نه با اسرائیل و نه با هیچ کشوری. زمانی که حزب‌الله هم وجود نداشت و اصلاً نمازجمعه‌ای برگزار نمی‌شد که کسی بخواهد مرگ بر این و آن بگوید. پس ساده لوحی هست که فکر کنید دشمنی استکبار با ما ربطی به این مسائل دارد.
✅ شما یادتون نمیاد ولی ارتش رضاخانی طی ۴۸ ساعت شکست خورد.
شرم آوره که بگم در قبال انهدام یک عدد تانک و سه جنگنده‌ی آنها دو ناوچه ما غرق شد،چهار ناوچه خسارت دید و شش جنگنده ما نابود شد.
تعداد تلفات آنها کلاً ۶۲ نفر بود درحالی که ما ۱۰۰۰ نفر تلفات دادیم.
به نظر شما اون زمان در اوج مشکلات اقتصادی و امنیتی کشور دغدغه رضاشاه کبیر چه بود؟ برداشتن حجاب از سر زنان.
مثل همین الان که در اوج مشکلات اقتصادی دغدغه عده‌ای کشف حجاب است.
✅ شما یادتون نمیاد ولی انگلیس بخاطر اینکه نفوذ بقیه کشورها را در ایران کم کند، همه غله ایران رو به زور و نازور خرید تا قوای بقیه کشورها نتوانند غذای نیروهاشون رو تامین کنند.در نتیجه نصف جمعیت ایران از قحطی و گرسنگی مردند.
✅ شما یادتون نمیاد ولی یک زمانی نفت ما رو به بهای هیچ می‌بردند و توی سرمان هم می‌زدند.
✅ شما یادتون نمیاد ولی یه زمانی سران متفقین یعنی روزولت، چرچیل و استالین در تهران کنفرانس چهار روزه می‌گذاشتند بدون اینکه دربار ایران خبر داشته باشد و کسی را دعوت کنند.ایران حیاط خلوت متفقین بود.
✅ شما یادتون نمیاد ولی یه زمانی انگلستان با فشار بر روی شاه، بحرین را از ایران جدا کرد.
✅ شما یادتون نمیاد ولی یه زمانی طبق کاپیتالاسیون ارزش سگان آمریکایی از شاه ایران بیشتر بود.
✅ شما یادتون نمیاد ولی یه زمانی تو اوج جنگ هواپیمای مسافربری ما را با موشک وسط خلیج‌فارس زدند.

💢 گذشت اون زمان‌ها، دوران بزن در رو تمام شد.

✅ اکنون ما بی‌طرف نیستیم . یک قطب قدرت دنیاییم. هیچ توافقی بدون جلب نظر ما در منطقه به سرانجام نمی‌رسد و هر جمعه مرگ بر استکبار می‌گوییم و هیچ غلطی هم نمی‌توانند بکنند.
✅ گذشت آن زمان‌ها که ۴۸ ساعته تسخیر شدیم، هشت سال تمام پشت مرزهای ما ماندند و راه به جایی نبردند.
اکنون زمانی است که پهپادهایشان را یا به غنیمت می‌گیریم و یا به تفنن می‌زنیم.
✅ گذشت زمانی که خسارت و تلفات می‌دادیم، اکنون زمانی است که جنگ نشده،اندازه یک جنگ خسارت زدیم.تریتون
✅ گذشت زمانی که نفت ما را به زور می‌بردند، اکنون اگر یک نفتکش ما را توقیف کنند فوراً نفتکش‌هایشان را به غرامت می‌گیریم.
✅ گذشت زمانی که سران استکبار کنفرانس‌های تعیین حد و مرز و تقسیم غنایم‌شان را در تهران با بی‌اعتنایی کامل به حق حاکمیت ایران می‌گرفتند. اکنون زمانی است که فرستاده‌هایشان نامه‌شان را زیر باسن می‌گذارند و نامه را نخوانده برمی‌گردند.
✅ گذشت زمانی که به زور انگلیس جزیره بحرین را شوهر دادیم، اکنون علیرغم خودکشی استکبار در نبرد با ما، بندر لاذقیه سوریه هم جزیی از کشور ماست.
✅ زمان مصونیت قضائی استکبار گذشت و اکنون تمام سگان آمریکا که از نزدیک مرزهای آبی ما عبور می‌کنند باید به سربازان ما پاسخگو باشند که از کجا می‌آیند،به کجا می‌روند،چرا چگونه و چه شکلی و کو کلاهت؟!
✅ گذشت زمانی که ناو آمریکا هواپیمای مسافربری ما را زد و در نهایت عذر‌خواهی هم نکردند،اکنون زمانی است که ترامپ جلوی دوربین از ایران بخاطر اینکه همراه با گلوبال هاوک، هواپیمای همراه با ۳۲ سرنشین‌اش را در آب‌های خلیج‌فارس هدف قرار نداده است تشکر می‌کند!
✅ اکنون زمان اوج اقتدار ماست.زمانی است که به فاصله کوتاهی شاخ به شاخ آمریکا و انگلیس شده‌ایم و هیچ غلطی هم نمی‌توانند بکنند.
💠 چقدر خواندن این قسمت کوتاه از پیام امام پس از قطعنامه ۵۹۸ شیرین و دلچسب است که فرمودند:
امروز یکى از افتخارات بزرگ ملت ما این است که در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهاى جنگى آمریکا و اروپا در خلیج‌فارس صف‌آرایى نمود و اینجانب به نظام‌هاى آمریکایى و اروپایى اخطار مى‌کنم که تا دیر نشده و در باتلاق مرگ فرو نرفته‌اید، از خلیج‌فارس بیرون روید و همیشه اینگونه نیست که هواپیماهاى مسافربرى ما توسط ناوهاى جنگى شما سرنگون شود، که ممکن است فرزندان انقلاب ناوهاى جنگى شما را به قعر آبهاى خلیج‌فارس بفرستند.

امروز همان روز موعود است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *