خانه / غزنه تا غزه / سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

شهاب الدین قیومی

نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران ۱۳ آبان ماه در سازمان سینمایی برگزار شد.

از اعمال نفوذ برای انتخاب فیلمی استفاده نکردم/ امسال حدود نیمی از اعتبار جشنواره را داشتیم

موسوی گفت: از اعمال نفوذ خودم برای انتخاب فیلمی استفاده نکردم و به نظر هیات انتخاب و مکانیزم تعیین شده احترام گذاشتم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با حضور سید صادق موسوی دبیر و آرش عباسی مدیر روابط عمومی جشنواره در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.

از اعمال نفوذ برای انتخاب فیلمی استفاده نکردم/ امسال حدود نیمی از اعتبار جشنواره را داشتیم

آرش عباسی مدیر روابط عمومی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و مشاور دبیر گفت: اینکه بلیت‌های این جشنواره را رایگان عرضه کنیم انتظار درست و منطقی نیست و احساس می‌کنم این تصمیم باید پیش از این گرفته می‌شد.

اقتصادی و مردمی کردن فیلم کوتاه فاجعه بار است

وی افزود:یک نگرانی که از این اتفاق بین فیلمسازان بوجود آمده این بود که بلیت خریدن شاید برای فیلم‌های داستانی خوب باشد، اما سانس‌های مستند و تجربی نابود می‌شوند. از سویی بحث اقتصادی و مردمی کردن فیلم کوتاه به فاجعه‌ای ختم خواهد شد که عواقب منفی آن را سال‌های بعد خواهیم دید البته شاید سید صادق موسوی به عنوان مدیر عامل انجمن سینمای جوان با نظر من مخالف باشد.

مدیر روابط عمومی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اضافه کرد: اکران یک تعریف دارد و آن هم ورود به چرخه اقتصادی است؛ برای ترغیب مخاطب باید کار‌هایی انجام دهید که برای فیلم شما پول خرج کند از این رو می‌گویم فیلم کوتاه نباید به بحث اکران و حوزه اقتصادی فکر کند.

فیلمسازان به قوانین جشنواره احترام بگذارند

عباسی گفت:نکته بعدی اعتراض برخی فیلمسازان به انتخاب نشدن فیلمشان است که به نظر من کاملا اشتباه است و هیچ کجای دنیا این حجم از اعتراض وجود ندارد چرا که وقتی افراد شرکت کننده قوانین جشنواره‌ای را می‌پذیرند پس حق اعتراضی نباید باشد.

وی ادامه داد:بحث بعدی هزینه کرد جشنواره با پول بیت المال است و نمی‌توانیم این حرف را بزنیم، چون اگر به دنیا هم دقت کنید هزینه جشنواره از جا‌های مختلفی مانند شهرداری و… می‌آید، اما هیچ کس نمی‌گوید چرا از آن مکان‌ها خرج می‌شود.

حضور هفت فیلم ایرانی در بخش بین المللی

موسوی دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در ادامه مراسم با اشاره به صحبت های مدیر روابط عمومی گفت: من با نظر‌های عباسی موافق نیستم و برای خودش محترم است البته طبیعی است که نقطه نظر‌های موافق و مخالفی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد:ما با کدام مولفه می‌گوییم مهمترین جشنواره غرب آسیاست؟ یکی اینکه قدمت دارد و ۳۶ دوره از آن می‌گذرد دومین نکته ارسال فراوان آثار و سطوح داوران و مهمانان ویژه‌ و نکته چهارم اعتبار جایزه این جشنواره است.

از اعمال نفوذ برای انتخاب فیلمی استفاده نکردم/ امسال حدود نیمی از اعتبار جشنواره را داشتیم

موسوی بیان کرد:امسال حدود پنجاه درصد اعتبار جشنواره را داشتیم، اما امیدواریم با مساعدت شهرداری و شورای شهر تهران بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را تامین کنیم.

وی گفت:هفت فیلم ایرانی در بخش بین المللی حضور دارد و در کل از ۱۱۰ کشور آثار به این بخش فرستاده می‌شود که پس از حدود هفت ماه بررسی به پنجاه فیلم رسیدیم.

موسوی ادامه داد:در بخش ملی از ۱۶۴۸ فیلم ارسالی فقط ۱۴۰ فیلم انتخاب شدند که طبیعتا حجم اعتراضات بالایی خواهیم داشت، اما واقعا زحمت زیادی برای انتخاب صحیح‌تر کشیده شد.

۲۷ درصد از ۱۴۰ فیلم، تولید انجمن سینمای جوانان کشور است

وی گفت:۲۷ درصد از ۱۴۰ فیلم، تولید انجمن سینمای جوانان کشور است و ۷۳ درصد در بخش خصوصی ساخته شده است.

موسوی گفت:اگر کسی فیلمی را بدون حمایت دولت و انجمن ساخته باید بیشتر به آن توجه شود و قطعا می‌گویم اگر لوگوی انجمن در تیتراژ فیلمی بیاید اصلا دلیلی برای حضور آن اثر در جشنواره نیست و این تصور اشتباهی است که ما این کار را انجام می‌دهیم.

وی گفت:تمام فیلم‌های انتخابی برای بخش ارزشیابی و نظارت فرستاده شده تا همه کار‌ها طبق قوانین و صحیح پیش برود.

او درباره بلیت فروشی جشنواره گفت: ازدحام عجیب و غریب پارسال و دردسر‌هایی که در پی آن بوجود آمد،  باعث شد که بلیت فروشی برای فیلم‌های امسال در سایت سینما تیکت تبلیغ شود و مخاطب با آن‌ها مانند دیگر آثار این سایت آشنا شود، مورد دیگر اینکه برای بهترین فیلم از نگاه مردم سی میلیون تومان در نظر گرفته است.

موسوی با بیان اینکه کل فروش بلیت‌های جشنواره امسال شاید نزدیک به پنجاه میلیون تومان نشود، گفت:اختتامیه این مراسم روز تولد پیامبر اکرم (ص) در برج میلاد خواهد بود.

دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران گفت:فیلم‌های جشنواره که در تهران نمایش داده می‌شود بصورت همزمان در بوشهر، خراسان جنوبی، کرمان، زنجان اردبیل، یزد، ایلام، هرمزگان، قم، خوزستان تبریز، آذربایجان شرقی و… است البته با رضایت صاحبان فیلم هم نمایش داده خواهد شد.

جزئیات فروش بلیت برای فیلمسازان و تماشاگران عادی

وی با بیان اینکه بلیت فروشی شامل خبرنگاران و فیلمسازانی که به جشنواره راه پیدا کردند، نمی‌شود، گفت:از فردا سایت برای صدور بلیت فیلمسازان و دو روز آینده برای تماشاگران عادی باز می‌شود

موسوی با بیان اینکه ما به سایت سینما تیکت ۲۰ میلیون تومان داده ایم، گفت:نشست‌ها به صورت آنلاین در دفاتر ما در دیگر شهر‌ها پخش می‌شود و امکان استفاده برای مخاطبان بوجود آمده است.

وی درباره تکراری بودن برخی از اعضای هیات انتخاب در دوره های مختلف گفت : امسال در این حوزه تحول جدی ایجاد کردیم و چهره های جدید آوردیم که البته با نقدهایی مبنی بر عدم استفاده از اعضای باتجربه تر مواجه شدیم.

از اعمال نفوذ برای انتخاب فیلمی استفاده نکردم/ امسال حدود نیمی از اعتبار جشنواره را داشتیم

او درباره اضافه شدن فیلم گفت : من در مورد فیلم ها نظر دادم اما اصلا از اعمال نفوذ خودم برای انتخاب فیلمی استفاده نکردم و به نظر هیات انتخاب و مکانیزمی که تعیین کردیم احترام گذاشتیم و طبق آن پیش رفتیم و می خواهم بگویم فیلمی اضافه نخواهد شد.

نشست خبری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با رونمایی از پوستر به پایان رسید.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *