خانه / جشنواره / ۵۱روز اعتراضات ضدسرمایه داری در فرانسه

۵۱روز اعتراضات ضدسرمایه داری در فرانسه

با برپایی پنجاه و یکمین شنبه اعتراضات؛ جنبش ضد سرمایه داری یا همان جلیقه زرد‌ها در فرانسه وارد سیصد و پنجاهمین روز خود شدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ با برپایی پنجاه و یکمین شنبه اعتراضات؛ جنبش ضدسرمایه داری یا همان جلیقه زرد‌ها در فرانسه وارد سیصد و پنجاهمین روز خود شد.Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلیامروز علاوه بر شهر‌های مختلف از جمله مارسی، تولوز، بوردو، لیون، نانت، مونت پولیه و پاریس که شاهد حضور مردم در تظاهرات خیابانی علیه سیاست‌های دولت مکرون بود که در برخی شهر‌ها پلیس ضد شورش با گاز اشک آور و ماشین آب پاش و سلاح غیرقانونی فلش بال، تلاش کردن معترضان را متفرق کنند.
امروز همچنین معترضان با تجمع مقابل دفاتر شبکه‌های تلویزیونی این کشور از جمله CNEWS (سی نیوز) نسبت به منحرف کردن مسیر جنبش ضدسرمایه داری با حربه دستکاری در اطلاعات به شدت اعتراض کردند.
جنبشی که به خاطر اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه درست ۳۵۰ روز پیش به راه افتاد، اما اکنون گویا به چیزی جز کناره گیری امانوئل مکرون رئیس جمهور رضایت نمی‌دهد.
در حالی که دو هفته دیگر به سالگرد شکل گیری جنبش اعتراضی ضدسرمایه داری مانده است، هشتگ درخواست استعفای امانوئل مکرون از ریاست جمهوری فرانسه اول نوامبر به دومین هشتک محبوب در توئیتر به زبان فرانسه تبدیل شد.
ماه نوامبر یادآور شروع اعتراضات مردمی علیه سیاست‌های دولت آقای مکرون در خیابان شانزه لیزه پاریس است که از نیمه‌های راه و با اوج گرفتن ناآرامی‌ها هر گونه تظاهرات در این خیابان و چندین شهر دیگر ممنوع اعلام شد.
همچنین چهارمین مجمع عمومی فعالان جنبش ضد سرمایه داری امروز و فردا در شهر مونت پولیه برگزار شده است و در خصوص ادامه اعتراضات تبادل نظر می‌کنند.
پدیده بی سابقه جنبش ضد سرمایه داری با ۵۱ شنبه تظاهرات مردمی سراسری تاکنون ۱۱ کشته و هزاران زخمی و بازداشتی داشته است، اما متاسفانه سرکوب‌های صورت گرفته تاکنون کمتر از طرف مجامع حقوق بشری محکوم شده است!

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *