خانه / احمد ماهینی / آتش کالیفرنیا بر ادعای آمریکا برای «رهبری جهان»

آتش کالیفرنیا بر ادعای آمریکا برای «رهبری جهان»

با گذشت چندین روز از آغاز حریق گسترده در ایالت کالیفرنیا و مشکلات عدیده ناشی از آن، مقام‌های آمریکایی می‌گویند تنها ۱۵ درصد از حریق اطفا شده است.

آتش کالیفرنیا بر ادعای آمریکا برای «رهبری جهان»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ماموران آتش‌نشانی در ایالت کالیفرنیا در تقلا برای کنترل دو حریق «کینکِید فایر» و «گِتی فایر» هستند اما این دو حریق علاوه بر سوزاندن مناطق وسیع، تخریب گسترده، قطعی برق و تخلیه اجباری ساکنان این ایالت آمریکا، حداقل سه کشته بر جا گذاشته و همچنان مهار نشده است.

حریق «کینکِید فایر»، ساعت ۲۱:۲۴ دقیقه بیست و سوم اکتبر (اول آبان) در شهرستان «سونوما» آغاز شد و در ابتدا منطقه مسکونی «گیزرویل» ایالت کالیفرنیا را در نوردید و به تدریج به دیگر نقاط تسری پیدا کرد. نامگذاری این حریق به کینکِید فایر بدین دلیل صورت گرفته که اولین جایی که طعمه این آتش‌سوزی قرار گرفت، جاده «جان کینکِید» منطقه مسکونی گیزرویل بوده است.

بنا بر گزارش‌ها، کینکِید فایر سبب شده که بخش اعظمی از ساکنان شهرستان سومونا با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از ترس حریق، دستور تخلیه دریافت کنند.

دومین آتش‌سوزی در کالیفرنیا که بعد از کینکِید فایر به وقوع پیوسته، «گِتی فایر» نام گرفته است. دلیل این نامگذاری، آغاز این حریق در نزدیکی موزه معروف «گِتی سنتر» بوده است. گتی فایر، اوایل بامداد روز دوشنبه به وقت محلی آغاز شده است. 

«اداره ملی هواشناسی» آمریکا با تاکید بر احتمال وزش باد شدید با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت در جنوب کالیفرنیا و تاثیر آن بر شدت گرفتن آتش‌سوزی‌ها، هشدار «وضعیت قرمز» صادر کرده است. بنا بر اعلام مقام‌های آمریکایی، انتظار می‌رود که وزش شدید باد امروز و پنجشنبه در کالیفرنیا ادامه یابد. 

طبق گزارش «سی‌ان‌ان»، بیش از ۲۶ میلون نفر از ساکنان ایالت‌های کالیفرنیا و آریزونا تحت پوشش هشدار وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند. 

این شبکه آمریکایی گزارش داد: «اوضاع در حالی وخیم شده است که آتش‌نشانان در سراسر کالیفرنیا طی روزهای اخیر در حال مبارزه با حداقل ۱۱ آتش‌سوزی بزرگ بوده‌اند؛ آتشی که هزاران نفر را مجبور به ترک منازلشان کرده است».

آنطور که رسانه‌ها از قبیل روزنامه لس آنجلس تایمز خبر داده‌اند، حدود ۲۰۰ هزار آمریکایی دستور اجباری تخلیه منازل مسکونی‌شان را دریافت کرده‌اند. 

به نوشته شبکه «سی‌بی‌اس نیوز»، کینکِید فایر تا روز سه شنبه (دیروز) بیش از ۷۶ هکتار و گتی فایر، ۶۵۶ هکتار از جنگل‌ها و اراضی کالیفرنیا را سوزانده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوران پسا و عده صادق!

▪️ *از “وعده صادق” تا نسیه‌های نقد نشده!* ✍🏻  محمد بهمن آبادی عملیات موفقیت‌آمیز “وعده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *