خانه / جشنواره / حمله یمن به آرامکو و تاسیسات نظامی عربستان

حمله یمن به آرامکو و تاسیسات نظامی عربستان

حمله یمن به آرامکو و تاسیسات نظامی عربستان با ۲۲ پهپاد و موشک بالستیک

شفقنا- سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام یک عملیات گسترده در عمق خاک عربستان با استفاده از شماری پهپاد و موشک بالستیک خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور شامگاه امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که نیروهای موشکی و پهپادی کشورش یک عملیات نظامی گسترده تحت عنوان «عملیات تعادل بازدارندگی ۶» را در عمق خاک عربستان سعودی انجام دادند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، نیروهای موشکی و پهپادی یمن در عملیات تهاجمی خود موفق شدند شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) در بندر «راس التنوره» در شرق و برخی تاسیسات نظامی در مناطق «دمام» و «عسیر» در شرق و «جازان» در جنوب غرب این کشور را با ۱۴ هواپیمای بدون سرنشین و هشت موشک بالستیک هدف قرار دهند.

سرتیپ سریع در بیانیه خود ضمن اعلام این که نیروهای موشکی و پهپادی یمن، شرکت آرامکو در بندر راس التنوره و برخی تاسیسات نظامی در منطقه دمام را با ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین مدل «صماد ۳» و یک موشک بالستیک مدل «ذوالفقار» هدف قرار دادند، تاکید کرد که تاسیسات نظامی دیگری در مناطق عسیر و جازان نیز به وسیله چهار پهپاد مدل «قاصف k2» و هفت موشک مدل «بدر» هدف قرار گرفتند و همه آنها نیز با دقت به اهداف خود اصابت کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه نیز ضمن تاکید بر این که عملیات تعادل بازدارندگی ششم، در چارچوب حق طبیعی و قانونی این کشور در پاسخ به تشدید تهاجم ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان و محاصره کامل یمن انجام شده، به رژیم سعودی هشدار داد که در صورت ادامه تهاجم و محاصره، باید منتظر عملیات دردناک و دردآور بیشتری باشد.

ساعاتی پس از آن نیز یک منبع مسئول در وزارت انرژی عربستان و سرتیپ «ترکی المالکی»، سخنگوی وزارت دفاع این کشور در دو بیانیه جداگانه، ضمن اذعان به این که یکی از میدان های مخازن نفتی در بندر راس تنوره و همچنین تاسیسات متعلق به شرکت آرامکو در بندر همجوار ظهران به وسیله یک هواپیمای بدون سرنشین از سمت خلیج فارس و یک موشک بالستیک هدف قرار گرفتند، ادعا کردند که پهپاد و موشک مذکور رهگیری و منهدم شدند و این حمله هیچ گونه تلفات جانی و مادی به دنبال نداشته است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *