خانه / جشنواره / حجابت را حفظ کن و بر زینب س درود بفرست

حجابت را حفظ کن و بر زینب س درود بفرست

✨در حفظ حجاب خود کوشا باشیم✨ ( ۱ )

🌹🌹یَا بَنِی آدَمَ لَا یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطَانُ کَمَا أَخْرَجَ أَبَوَیْکُم مِّنَ الْجَنَّهِ یَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِیُرِیَهُمَا سَوْآتِهِمَا ۗ إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ ۗ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیَاطِینَ أَوْلِیَاءَ لِلَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ.

اى فرزندان آدم! شیطان شما را نفریبد، آن گونه که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد، و لباسشان را از تنشان بیرون ساخت تا عورتشان را به آنها نشان دهد. چه این که او و طایفه اش شما را مى بینند از جایى که شما آنها را نمى بینید. (اما بدانید) ما شیاطین را اولیاى کسانى قرار دادیم که ایمان نمى آورند. ۲۷ اعراف.

تفسیر: حساب شیطان و همکارانش از سایر دشمنان جداست، او و همکارانش شما را مى بینند در حالیکه شما آنها را مشاهده نمى کنید (إِنَّهُ یَراکُمْ هُوَ وَ قَبیلُهُ مِنْ حَیْثُ لاتَرَوْنَهُمْ)، و از چنین دشمنى باید سخت برحذر بود.

به این معنی که آنجا که تصور مى کنیم تنها خودمان هستیم و خودمان، ممکن است آنها حضور داشته باشند، و به راستى باید در برابر چنین دشمن ناپیدائى که لحظات حملهء او را با دقت نمى توان پیش بینى کرد، همیشه آماده دفاع بود.

اما در پایان آیه جمله اى بیان مى کند که در حقیقت پاسخى است به یک ایراد مهم که ممکن است به ذهن آدمی برسد و آن اینکه: چگونه خداوند دادگر و مهربان، دشمنى را با این قدرت بر انسان مسلط ساخته؟ دشمنى که هیچگونه موازنهء قوا با او ندارد، به هر کجا بخواهد مى رود، بدون اینکه کسى حضورش را احساس کند، حتى طبق بعضى از روایات در درون وجود انسان همچون جریان خون در رگها حرکت مى کند. کافی، ج۲، ص۴۴۰.
آیا این با عدالت پروردگار سازگار است؟!

خداوند در پایان آیه در پاسخ به این سؤال احتمالى، مى فرماید: ما شیاطین را اولیاء و سرپرستان افراد بى ایمان قرار دادیم (إِنّا جَعَلْنَا الشَّیاطینَ أَوْلِیاءَ لِلَّذینَ لایُؤْمِنُونَ).
یعنی گامهاى نخستین از طرف خود انسان برداشته مى شود، و اجازهء ورود به روح از طرف خود انسان داده مى شود.
بنابراین، کسانیکه دریچه هاى روح خود را به روى شیاطین ببندند، آنها قدرت عبور از آنرا نخواهند داشت.

آیات دیگر قرآن نیز شاهد همین حقیقت است: در سورهء نحل، آیهء ۱٠٠ مى خوانیم:
إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَى الَّذینَ یَتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذینَ هُمْ بِهِ مُشْرِکُون: تسلط شیطان بر آنهاست که به او عشق می ورزند و او را سرپرست خود انتخاب کرده اند و کسانیکه او را پرستش مى کنند.

و در آیهء ۴۲ سورهء حجر مى خوانیم:
إِنَّ عِبادی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطانٌ إِلاّ مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْغاوینَ: تو بر بندگان من تسلط نخواهى داشت، مگر بر گمراهانى که از تو پیروى مى کنند.

بنابراین درست است که ما شیطان و همکارانش را نمى بینیم، ولى رد پاى آنها را مى توانیم مشاهده کنیم:
هر جا مجلس گناه است، در هر نقطه اى وسائل معصیت، آماده است، در هر موقع که پاى زرق و برق دنیا و تجمل پرستى به میان مى آید، به هنگام طغیان غرائز، و در موقع برافروخته شدن آتش خشم و غضب، حضور شیطان قطعى است.

و به یاد داشته باشیم هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خدا نیست. هرچه ارتباطمان با خدا قویتر باشد، نیروهای شرور اعم از انس و جن، کمتر می توانند بر ما اثر کنند.
خواندن نماز در اول وقت، دائم الذکر بودن، قرائت قرآن روزانه، اینها همه به دفع شیاطین از انسان کمک و یاری رسانند.

قصد دارند کنگره را منفجر کنند
قصد دارند کنگره را منفجر کنند

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *