خانه / جشنواره / فرصت جبران

فرصت جبران

🔹مفهوم و منطوق بیانات امروز رهبر انقلاب:

♻️ تأیید موضع مجلس و اعطای فرصت جبران به دولت

🔰 حمید رسایی: امروز بعد از مصوبه مهم مجلس مبنی بر معرفی مسئولان متخلف دولتی به قوه قضاییه به دلیل عمل نکردن به قانون (خروج از پروتکل الحاقی و پایان دادن به نظارت‌های برجامی) رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان، بیانات مهمی داشتند که محورهای مهم آن عبارت بودند از:

۱. جمهوری اسلامی از موضع هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد و اگر لازم باشد غنی‌سازی تا ۶۰ درصد هم خواهد داشت.

۲. وقتی آمریکا به تعهداتش عمل نکرد، دستور قرآن این است که تو هم تعهدات را رها کن؛ با این حال باز هم دولت محترم ما تعهدات را رها نکرد!

۳. ادبیات آمریکا و سه کشور اروپایی در قبال کاهش تعهدات برجامی ایران، مستکبرانه، طلبکارانه، غیرمنصفانه و غلط است.

۴. جمهوری اسلامی به تعهداتش عمل کرده اما چهار کشور (اروپایی‌ها و آمریکا) به تعهداتشان عمل نکردند که باید مورد عتاب و خطاب و بازخواست قرار گیرند.

۵. اگر جمهوری اسلامی تصمیم به دستیابی به سلاح هسته‌ای داشت، رژیم صهیونیستی و بزرگ‌تر از او هم نمی‌توانستند مانع شوند. ما استفاده از سلاح کشتار جمعی را قبول نداریم.

۶. ‏اختلاف‌نظر امروز بین مجلس و دولت باید حل شود. نباید این اختلافات را رها کنند یا تشدید کنند که نشانه دوصدایی باشد. این قابل حل است.

۷. دولت خود را موظف می‌داند که به قانون عمل کند. تا الان اقداماتی شده و فردا هم اقدام دیگری می‌شود(خروج رسمی از پروتکل) قانون هم قانون خوبی است. باید هم ‎به دقت عمل بشود. دوطرف در این زمینه با هم همکاری کنند که این عمل بشود.

نتیجه‌گیری از بیانات رهبر انقلاب

تأکید رهبر انقلاب این است که مصوبه هسته‌ای مجلس، مصوبه‌ خوبی است و به دقت باید اجرا شود. دولت هم می‌خواهد اجرا کند (یعنی دولت هم تن به اجرای آن دهد).

سئوال این است که آیا وقتی بازرسان آژانس همچنان می‌توانند فراتر از پادمان به تاسیسات هسته‌ای دسترسی داشته باشند، وقتی دوربین‌های آژانس همچنان نصب و در حال تصویربرداری هستند و وقتی … به مصوبه مجلس با دقت عمل شده؟ ایا این خروج عملی از پروتکل الحاقی است؟

دولت البته معتقد است که به مصوبه مجلس عمل کرده، اما متن قانون، مرجع تشخیص اینکه به قانون عمل شده یا نه را صحن علنی مجلس تعیین کرده است. مجلس شورای اسلامی امروز با رأی‌ قاطع خود اعلام کرد که توافق دولت با آژانس، بر خلاف متن قانون است و به همین دلیل، مسئولان متخلف دولت را به قوه قضاییه معرفی کرد تا حکم قانونی اجرا شود.

از نگاه رهبر انقلاب، این اختلاف قابل حل است و قانون هم باید عمل شود و دولت هم می‌خواهد به آن عمل کند. راه حل تحقق این موضوع چیست؟

راه حل پایان اختلاف، عمل با دقت به قانون مجلس و جلوگیری از تشدید آن یک چیز است: آقای صالحی طی نامه‌ای با توجه به بدعهدی آمریکا و اروپا و تاکید رهبر انقلاب بر اینکه وقتی آنها به عهد خود عمل نکرده‌اند ما هم تعهدی نداریم و با اشاره به مصوبه امروز مجلس که توافق با آژانس را بر خلاف قانون می‌داند، توافق شب گذشته با آژانس را ملغی اعلام کند. طبعا با این کار، مصوبه مجلس در معرفی به قوه قضاییه ملغی می‌شود.

🔺کانال حمید رسایی در ایتا🔻
@rasaee

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *