خانه / جشنواره / «حمایت مرگبار» فرانسه از سعودی در یمن

«حمایت مرگبار» فرانسه از سعودی در یمن

روزنامه فرانسوی محکوم کرد؛

«حمایت مرگبار» فرانسه از سعودی در یمن

«حمایت مرگبار» فرانسه از سعودی در یمن

یک روزنامه فرانسوی با اشاره به تداوم صادرات تسلیحات فرانسه به عربستان سعودی و بکارگیری این تسلیحات در جنگ یمن، نوشت: فرانسه در نقض حقوق بشر در یمن، شریکِ سعودی است.

 

العالم یمن

به نقل از روزنامه فرانسوی «لمونته»، جنگ علیه یمن در حالی ادامه دارد که برخی کشورها هنوز به حمایت‌های تسلیحاتی خود از ریاض ادامه می‌دهند. در این میان، فرانسه به حمایت‌های کُشنده خود از عربستان سعودی ادامه می‌دهد.

علیرغم فراخوان‌ها برای پایان جنگ یمن، پاریس به حمایتهای تسلیحاتی از عربستان ادامه می‌دهد

بر اساس این گزارش، روزنامه فرانسوی مذکور تأکید کرده است: در حال حاضر پاریس چشم خود را به روی فراخوان‌ها برای پایان جنگ یمن بسته است و به حمایت‌های نظامی از ریاض ادامه می‌دهد. این درحالی است که همگان خواستار پایان همکاری نظامی پاریس با عربستان سعودی هستند.

این روزنامه در مطلب خود همچنین یادآور شده است: جنگ یمن باید متوقف شود چرا که طبق آخرین گزارش‌ها موجب بروز یک فاجعه انسانی و استراتژیک در این کشور شده است. درحالی که برخی کشورها حمایت‌های تسلیحاتی خود از عربستان را متوقف کرده اند اما پاریس همچنان بر تداوم این حمایت‌ها اصرار می ورزد.

روزنامه فرانسوی لمونته در ادامه یادآور شده است: فروش تسلیحات از سوی فرانسه به عربستان سعودی هنوز متوقف نشده است؛ تسلیحاتی که توسط ریاض در جنگ یمن به کار گرفته می‌شوند. پیش از این نیز ایتالیا صادرات تسلیحات خود به امارات و عربستان را متوقف کرده بود.

‌دولت پاریس در نقض حقوق بشر در یمن، شریک عربستان سعودی است

در ادامه گزارش روزنامه مذکور آمده است: علیرغم اینکه شرکت‌های اسلحه سازی فرانسه صادرات تسلیحات خود به عربستان سعودی را در ملأ عام ادامه می‌دهند، دولت پاریس سکوت سنگینی را در قبال این اقدام در پیش گرفته است. از همین روی، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که فرانسه در نقض حقوق بشر در یمن، شریک است.

این روزنامه همچنین در مطلب خود عنوان کرده است: نهادهای غیر دولتی نقض حقوق بشر در یمن را گزارش کرده اند. این نهادها اعلام کرده اند که گزارش‌های سازمان ملل مبنی بر ارتکاب جنایت‌های جنگیِ محتمل در یمن را به طور کامل مطالعه کرده اند. با تمامی اینها فرانسه در قبال صادرات تسلیحات به عربستان سکوت پیشه کرده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

200هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۱۵۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۲۰۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *