خانه / اسلم قزوینی / جزئیات گزارش کمیسیون تلفیق را لایحه اصلاحیه بودجه

جزئیات گزارش کمیسیون تلفیق را لایحه اصلاحیه بودجه

گزارش خانه ملت از اولین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰؛
مصوبه مجلس برای افزایش پس انداز درآمدهای ارزی و کاهش وابستگی به نفت + فیلم
نمایندگان در نشست علنی امروز جزئیات گزارش کمیسیون تلفیق را لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی با دستور کار رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ساعت ۸ و ۱۳ دقیقه و با حضور ۲۲۷ نفر از نمایندگان و به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف آغاز شد، این اولین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده کشور است.

پیش از این وکلای ملت روز سه‌شنبه چهاردهم بهمن ماه به دلیل وجود اشکالات متعدد و عدم پذیرش اصلاحات کمیسیون تلفیق بودجه از سوی دولت با ۱۴۸ رای با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مخالف کردند و در ادامه به دنبال تاکید مجلس بر لزوم ارائه اصلاحیه و پذیرش دولت، برای دومین بار کلیات اصلاحیه بودجه سال آینده کشور در نشست علنی روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن ‌ماه) مجلس به رای گذاشته شد و نمایندگان این بار به دلیل اعمال اصلاحات توسط دولت با ۲۱۱ رأی موافق، کلیات آن را تصویب کردند.

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور متشکل از یک ماده واحده، ۲۱ تبصره و جداول است که نمایندگان مجلس ابتدا به بررسی بخش درآمدی بودجه سال آینده کشور پرداخته و با اتمام آن وارد بخش هزینه‌ای خواهند شد. براساس تصمیم هیئت رئیسه مجلس و آیین‌نامه داخلی جلسات بررسی بودجه هر روز برگزار می‌شود.

 

لایحه کنونی،مطلوب مجلس نیست اما متناسب با ظرفیت های دولت حداکثر اصلاحات اعمال شد
دکتر قالیباف با آغاز رسمی جلسه، در نطق پیش از دستور خود ضمن اشاره به اینکه دولت با اصلاح لایحه بودجه یک گام به سمت تعامل با مجلس برداشت، گفت: مجلس نیز در این راستا چندین گام برداشت و از بخشی از راهکارها و اصلاحات مدنظر خود چشم پوشی کرد تا در این شرایط اختلافات مانع از شنیده شدن صدای واحد ما برای حل مشکلات مردم نشود. وی تاکید کرد: بودجه مطلوب مجلس نیست ولی با توجه به ظرفیت های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در آن اعمال شده است.

با پایان نطق ریاست پارلمان، مجلس وارد دستور کار خود یعنی بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده شد، امیرآبادی‌فراهانی با اعلام اینکه ماده واحده لایحه در حال حاضر مراعا مانده، بخش درآمدی تبصره ۱ را قرائت کرد. حال نوبت بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره این بخش است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *