خانه / جشنواره / بازگشت همه تحریم‌های ایران را پس گرفت

بازگشت همه تحریم‌های ایران را پس گرفت

واشنگتن ادعای دولت ترامپ مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های ایران را پس گرفت

شفقنا- دولت جدید آمریکا به شورای امنیت اطلاع داده که ادعای دولت قبلی این کشور مبنی بر بازگشت همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران را پس می گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «ریچارد میلز»، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه به وقت محلی و با ارسال نامه برای شورای امنیت، به اطلاع آن رسانده که دولت «جو بایدن»، رئیس جمهوری جدید کشورش ادعای دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق مبنی بر فعال سازی مکانیسم ماشه به عنوان ساز و کار حل اختلاف در توافق هسته ای و بازگشت خودکار همه تحریم های سازمان علیه ایران را پس گرفته است.

میلز در نامه خود به همه ۱۵ عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت، اذعان کرده که تحریم های لغو شده سازمان ملل علیه ایران بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۳۱ سال ۲۰۱۵، همچنان لغو هستند تا تلاش ناکام دولت ترامپ در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی برای جلب رضایت دیگر اعضای شورا جهت فعال سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن خودکار تحریم های مذکور، به شکست نهایی بینجامد.

یادآور می شود که دولت ترامپ پیشتر ضمن متهم کردن ایران به نقض اساسی تعهدات خود در «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، به اطلاع رئیس وقت شورای امنیت رسانده بود که قصد دارد با استفاده از مفاد قطعنامه ۲۲۳۱، همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند با این حال به دلیل خروج آمریکا از توافق هسته ای، این تلاش از همان ابتدا با مخالفت های جدی اکثریت قاطع کشورهای عضو شورا روبرو شد و ناکام ماند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *