خانه / غزنه تا غزه / راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به صورت خودرویی و موتوری

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به صورت خودرویی و موتوری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نصرت الله لطفی با تشریح رایزنی های مختلفی که برای برگزاری مراسم یوم الله ۲۲ بهمن امسال در شرایط شیوع کرونا انجام شده گفت: با بررسی جوانب مختلف و همچنین طبق نظرسنجی به عمل آمده ۷۰ درصد مردم، تصمیم بر این شد تا راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به صورت خودرویی و موتوری صورت گیرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری اعلام برنامه های ۲۲ بهمن امسال که صبح امروز در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد، افزود: برنامه های امسال کاملا متفاوت با سال های قبل است. همه شما واقف هستید که بزرگداشت دهه فجر و ۲۲ بهمن یک مراسم نمادین مانند سایر کشورها نیست و یک پدیده استثنایی در تمام جهان نه به عنوان یک جشن بلکه تجدید پیمان با اسلام و آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی است که آثار و برکات بسیار زیادی داشته و دارد چرا که این ایام، ایام پیروزی حق بر باطل است و حضور مردم در صحنه نشان دهنده عظمت ایران اسلامی است.

وی افزود: برای برگزاری بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی معمولا از ماه ها قبل برنامه ریزی می شود و از نیمه شهریور در قالب ۲۴ کارگروه تخصصی به یمن چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی بیش از ۴۲ عنوان فعالیت برنامه ریزی شد و با همراهی مردم در شرایط کرونایی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراسم را از روز ۱۲ بهمن آغاز کردیم.

لطفی ادامه داد: اکنون ایران اسلامی یه برکت انقلاب اسلامی در مقایسه با سال های قبل در اوج اقتدار در عرصه بین المللی است و با تمام افتخارات در عرصه های مختلف جهانی چون کوه ایستاده است و امیدواریم امسال هم بتوانیم دین خود را ادا کنیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که روز ۲۲ بهمن امسال را به نام سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کرده ایم، خاطرنشان کرد: در سال کرونایی، محرم کرونایی ماندگاری ثبت شد و ان شاءالله ۲۲ بهمن ماندگاری نیز رقم خواهد خورد.

نورافشانی ۳۰ مرکز استان و ۴۰۰ شهرستان در ۲۱ بهمن ماه

وی از برپایی جشن سراسری شکوه و صبر در ۲۱ بهمن خبر داد و گفت: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه این جشن با محوریت آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه، بقاع متبرکه و مساجد با اهتمام ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری نیروی نظامی و انتظامی خواهد بود و در ساعت ۲۱ در ۳۰ استان و ۴۰۰ شهرستان نورافشانی خواهیم داشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: بیش از ۷۰ درصد از مردم در نظر سنجی انجام شده به خودرویی و موتوری بودن مراسم ۲۲ بهمن رای دادند و در ستاد مقابله با بیماری کرونا نیز رسما مصوب شد که در سراسر کشور راهپیمایی خودرویی، موتوری خانوادگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال فراخوانی برای راهپیمایی و تجمع نخواهیم داشت تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونا هیچ برنامه ای برای راهپیمایی و تجمع نخواهیم داشت و ان شاالله چهارشنبه جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت متفاوت و به شکل خودرویی و موتوری و  همچنین در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: آغاز حرکت خودروها و موتورها در تمام شهرها از مساجد خواهد بود و مردم با تزیین خودروهای خود به دشمن این نکته را یادآور می شوند که به قصد راهپیمایی آمده اند و دشمن نگوید که از ترافیک خیابان ها برای راهپیمایی استفاده شده است و پیامی که به تمام دنیا می دهیم این است که مراسم جشن انقلاب در سال کرونایی اینگونه برگزار می شود.

وی افزود: در این روزها پویش هایی همچون پویش هر خانه یک پرچم راه اندازی شده و مردم می توانند با تزیین خودروهای خود در پویش هر خودرو یک پرچم شرکت کنند و حتی سقف خودروها را می توانند تزیین کنند تا در فیلمبرداری هوایی نمادهای تبلیغی مشخص شود.

لطفی از اختصاص دو مسیر برای عبور خودروها در راهپیمایی خبر داد و گفت: یک مسیر ویژه خودرو از مسجد امام سجاد (ع) به سمت خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح و میدان آزادی و مسیر دوم از مسجد جامع ابوذر به سمت میدان ابوذر، خیابان آیت الله شهید سعیدی و میدان آزادی خواهد بود و خودروها پس از رسیدن به میدان آزادی از بزرگراه شهید لشکری خارج می شوند.

وی با بیان این که مراسم راهپیمایی از ساعت ۱۰ در سراسر کشور آغاز می شود، درباره مسیر موتورسیکلت ها در تهران گفت: مسجد امام حسین (ع) به سمت خیابان انقلاب و خیابان آزادی مسیر موتورسوارها خواهد بود.

لطفی گفت: اگرچه امسال در شرایط خاص کرونایی هستیم و سلامت محور برگزار شدن هرگونه مراسم مورد تاکید بوده، به همین جهت و فارغ از مراسم ۴۱ سال گذشته، در روز ۲۲ بهمن، شاهد حضور تجمعی مردم نبوده و راهپیمایی امسال در شکل تفکیکی خودرویی خانوادگی و موتوری را شاهد خواهیم بود و مسیرهای دوازده گانه منتهی به میدان آزادی تهران و مسیرهای اعلام‌شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی، و یا هر سلیقه سیاسی همه یک صدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد خواهند زد.

وی تاکید کرد: در تمام شهرها و روستاها، محور برنامه های خود را مساجد قرار خواهیم داد و مبدا راهپیمایی خودرویی و موتوری نیز از مساجد خواهد بود و علاوه بر این، خلاقیت مردم در تزئین خودروها و موتورها و دوچرخه ها پاسخی است به دشمنان و پیام مردم ایران را منتقل خواهد کرد. همچنین تجلیل ویژه ای از بهترین تزئین های مردم از خودروها و موتورها با شعار هر خودرو یک پرچم، در همه استان های کشور خواهیم داشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: در حدود ۲۰۰ غرفه بهداشتی، پذیرایی و فرهنگی در طول مسیرهای منتهی به میدان آزادی ارائه خدمات خواهند داشت  و شاهد حرکت کاروان های شادی خودرویی با پخش سرودهای انقلابی و اجرای زنده گروه های سرود و اجرای برنامه های شاد در سراسر شهر تهران خواهیم بود.

وی از شرکت کنندگان در راهپیمایی موتوری و خودرویی خواست تا موتورها و خودروهای خود را به شعارهای انقلابی، تصاویر امام و رهبری و تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی مزین کنند و جلوه ای ویژه به مراسم امسال بدهند. امسال نیز حضور خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان ، همراه با تصاویر زیبای شهیدان، زینت‌بخش حرکت خودرویی خانوادگی خواهند بود.

لطفی ادامه داد: حضور نمایندگانی از اقوام ایرانی با لباس های محلی و سوار بر موتور و با حضور در مراسم ۲۲ بهمن در تهران و قطعا حضور آنان در استان های کشور از جلوه های ویژه مراسم امسال است.

وی تاکید کرد: مسیر‌های حرکت، سخنرانی، سرود و شعرخوانی، ایراد قطعنامه و دیگر موارد مراسم یوم الله ۲۲ بهمن به صورت زنده از رسانه ملی و فضای مجازی و رادیو انقلاب به طور همزمان پخش می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: با توجه به شناخته شدن روز ۲۲ بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، تمام سفارتخانه ها و کنسولگری ها و خانه های فرهنگ ایران در ۶۳ کشور که عموما با شیوع ویروس کرونا درگیر هستند اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، میزبان ایرانیان و همه دلدادگان انقلاب اسلامی بوده و در آن مکان ها نیز یاد سالگرد انقلاب اسلامی گرامی داشته خواهد شد.

راهپیمایی مجازی 
لطفی گفت: اگرچه از آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، بخش های مختلف فضای مجازی این شورا در جهت تبیین و آگاهی رسانی فعال بوده اما همانگونه که اعلام شد، راهپیمایی مجازی از روز ۱۲ بهمن آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت و مردم می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی fajr.ccoip.ir حضور خود را ثبت کرده و  شعار و پوستر انتخاب کنند و حتی در روز ۲۲ بهمن، قطعنامه پایانی مراسم را مشاهده و  تایید کنند.

لطفی افزود: در میدان آزادی تهران نیز در یوم الله ۲۲ بهمن نمونه‌هایی از دستاورد‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هوافضای سپاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد: در تهران در مجاورت برج آزادی و در شهرستان ها در جایگاه های ویژه، مراسم و برنامه هایی مانند قرائت قطعنامه، اجرای سرود و سخنرانی همانند سال های قبل برگزار خواهد شد و برنامه ها از طریق صداوسیما و بستر فضای مجازی برای عموم مردم منعکس خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شروع برنامه های امسال در تهران از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۲ بهمن است و مسیرهای ویژه و جداگانه ای برای موتور و دوچرخه و مسیرهایی هم برای خودروها در نظر گرفته شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد:برگزاری راهپیمایی نمادین، به این معنا نیست که ما قشر خاصی را در قالب راهپیمایی موتوری و خودرویی هماهنگ کنیم، بلکه صرفاً قالب برگزاری راهپیمایی تغییر کرده، اما مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن امسال نیز با حضور همه اقشار مردم برگزار خواهد شد.

لطفی با اشاره به سخنران ویژه تهران که طبق روال معمول رئیس جمهور است، گفت: در تهران تدابیر لازم برای حضور رئیس جمهور محترم در جایگاه ویژه در میدان آزادی همانند سالهای گذشته با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی صورت گرفته است و ما به شکل رسمی از رئیس جمهور دعوت کردیم تا برای سخنرانی حضور داشته باشند منتها هنوز پاسخی به دعوت ما داده نشده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: به فضل خدا روز چهارشنبه تجدید میثاق با انقلاب در بیش از هزار شهر و روستا برگزار می شود و در همه شهرها و روستاها نیز با محوریت مساجد همزمان با یوم الله بیست و دوم بهمن حماسه ای دیگر از حضور و مشارکت حضور مردم در صحنه انقلاب ثبت خواهد شد.

پوشش خبری ۲۲ بهمن با حضور شش هزار خبرنگار و عکاس

وی اضافه کرد: اگرچه شکل مراسم امسال خودرویی و موتوری خواهد بود همچنان تمام رسانه های خارجی مقیم با حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار و بیش از شش هزار عوامل رسانه ای داخلی یعنی بیش از ۶۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد.

لطفی افزود: تمام شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، بیش از ۳۵۰ گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی، مراسم ۲۲ بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری تصویری می دهند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: بیش از ۱۵ کیلومتر سیستم صوتی در مسیرهای راهپیمایی خودرویی و موتوری منتهی به میدان آزادی مستقر شده که با اضافه کردن بیش از ۷۵۰ بلندگو و آماده سازی ۵۰ واحد صوت سیار با بهره گیری از ۳۵۰ دستگاه بلندگو در مسیرهای دوازده گانه راهپیمایی تهران خدمات صوتی ارائه می دهند و بیش از ۲۵۰ کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استان ها مستقر می شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *