خانه / جشنواره / کسب رتبه ۱۵۱ در رتبه‌بندی شانگ‌های

کسب رتبه ۱۵۱ در رتبه‌بندی شانگ‌های

رکن:

دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی تهران موفق به کسب رتبه ۱۵۱ در رتبه‌بندی شانگ‌های شد

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب رتبه ۱۵۱ در رتبه بندی شانگ‌های و ۴۰۱ تایمز در سراسر جهان شد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه ۱۵۱ در رتبه بندی شانگ‌های کسب کرد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیررضا رکن، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری کسب رتبه برتر دانشکده در رتبه بندی شانگ‌های که صبح امروز ۳۰ مهر ماه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران قدیمی‌ترین دانشکده دندانپزشکی کشور است که از سال ۱۳۰۹ یعنی ۹۰ سال پیش تاسیس شده است که در زمینه پزشکی و طب فعالیت می‌کند. این دانشکده حدود ۶۳ سال است که به صورت دانشکده به فعالیت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این دانشکده علاوه بر قدیمی بودن بزرگترین دانشکده دندانپزشکی از لحاظ فیزیکی در سراسر کشور است، تصریح کرد: این دانشکده سه پردیس متفاوت در نقاط مختلف دارد اولین پردیس این دانشکده پژوهشکده علوم دندانپزشکی و دومی در دانشکده امیرآباد مستقر است. هم چنین این دانشکده پردیس بین المللی را نیز دارد که مختص دانشجویان خارجی است.

رکن ادامه داد: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی شانگ‌های رتبه ۱۵۱ تا ۲۰۰ را در بین دانشگاه‌های سراسر جهان به خود اختصاص داده است. ملاک ارزیابی این رتبه بندی شامل عواملی هم، چون کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیئت علمی، خروجی پژوهشی، سرانه عملکرد دانشگاه خواهد بود. هم چنین دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه تایم توانسته است رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ را به خود اختصاص دهد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: علاوه بر دو رتبه بندی موجود این دانشکده توسط نهاد بین المللی انجمن دندانپزشکی در اروپا نیز ارزیابی شده است به طوری که پس از ارایه گزارش توسط این نهاد دریافتیم که این دانشکده دارای استانداردی در حد دانشکده‌های دندانپزشکی خوب اروپا است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دانشکده دندانپزشکی افزایش کیفیت آموزش در دوره‌های آموزش دندانپزشکی عمومی است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دوره‌های عمومی توجه کمتری شده است و توجه ویژه را به بخش تخصصی داشته اند اکنون قصد داریم این توجه ویژه را به بخش عمومی اختصاص دهیم طی مدت کوتاهی که تمرکزمان را در این بخش افزایش داده ایم شاهد روند رو به رشد دانشجویان بوده ایم به طوری که قبولی دانشجویان در آزمون رزیدنتی به ۳۵ نفر رسید این امار در سال‌های گذشته تنها ۱۵ تا ۲۰ نفر بود از دیگر افتخارات دانشجویان می‌توانیم به درخشش دانشجویان دوره‌های عمومی در آزمون‌های علوم پایه و کسب رتبه اول، دوم، سوم، چهارم، نهم و دهم اشاره کنیم در این درخشش از میان ده نفر برگزیده شش نفر دانشجوی این دانشکده بوده اند.

رکن با بیان اینکه دانشجویان عمومی دانشکده در المپیاد‌های علوم دو مدال طلا، یک برنز، یک نقره، یک دیپلم افتخار کسب کرده اند گفت: دانشجویان این دانشگاه در آزمون برد تخصص در ۴ رشته قبولی صددرصد داشته اند به طوری که تمام ۴۰ نفر شرکت کننده در آزمون پذیرفته شدند. هم چنین این دانشکده اولین دانشکده دندانپزشکی است که دارای ۱۰ فلوشیت فعال در رشته‌های ترمیمی و زیبایی، انکولوژی، تراما، کرانیوفاسیال کودکان، درد، بیولوژی دهان، ایمپلنت‌های دندانی، ارتوسرجری، دندانپزشکی بیمارستانی، پروتز‌های ماکزیولافاسیال دارد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این دانشکده تنهاترین دانشکده دارای اتاق عمل سرپایی برای کودکان است تصریح کرد: این دانشکده دارای مرکز جراحی پیشرفته جمجمه، فک و صورت، مرکز آموزش دیجیتال، سنتیختری داخل و خارج دهانی است به طوری که می‌توانیم این پوئن مثبت را انقلابی در دندانپزشکی بدانیم.

وی با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی با همکاری دانشکده پزشکی و توانبخشی به درمان بیماران دارای شکاف لب و کام پرداخته است گفت: این دانشکده دارای یک کلینیک شکاف لب و کام است که بیماران را از نوزادی تا بزرگسالی با ارتودنسی، جراحی و گفتار درمانی آشنا می‌کند.

رکن با اشاره به اینکه این دانشکده در ۴ بیمارستان شریعتی، سینا، انستیتوی کانسر و مرکز طبی کودکان به فعالیت‌های آموزشی و درمانی می‌پردازد اظهار کرد: این دانشکده تنهاترین و اولین دانشکده‌ای است که به سیستم داروخانه مجهز است. مواد دندانپزشکی توسط سیستم داروخانه و همکاری داروخانه ۱۳ آبان تامین می‌شود با تاسیس این سیستم الگویی برای تمام دانشکده‌های دیگر شده ایم که آن‌ها نیز بتوانند این سیستم را راه اندازی کنند در حقیقت ما به عنوان سیستم مادر نقش حمایتی را برای دانشکده‌های دیگر ایفا می‌کنیم.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این دانشکده اولین و بزرگترین پژوهشکده و مرکز آزمایشگاه رفرنس مواد را دارد طبق این مرکز مرکز تحقیقاتی نیز در دانشکده تاسیس شده است که در شش حوزه شامل مرکز تحقیقات دندانپزشکی، ایمپلنت‌های دندانی، پیشگیری و پوسیدگی، لیزر در دندانپزشکی، جمجمه و فک و صورت و مرکز رشد دندانپزشکی و زیست مواد به فعالیت می‌پردازند. در این مرکز رشد ده شرکت دانش بنیان حضور دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۴۸۶ دانشجو درپردیس امیرآباد، ۳۲۹ دانشجو در پردیس بین الملل حضور دارند که از این تعداد ۶۶ نفر دانشجوی خارجی هستند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

200هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۱۵۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۲۰۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *