خانه / جشنواره / نمایشگاه شهر هوشمند

نمایشگاه شهر هوشمند

در مصلی تهران افتتاح شد

دومین نمایشگاه تخصصی و بین المللی مسکن و شهرسازی و سومین نمایشگاه شهر هوشمند گشایش یافت

دومین نمایشگاه تخصصی و بین المللی مسکن و شهرسازی و سومین نمایشگاه شهر هوشمند صبح امروز با حضور مقامات مختلف این حوزه و همچنین متخصصان ، کارشناسان و  انبوه سازان در تهران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ما: این دو نمایشگاه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و در سه بخش اصلی مسکن و انبوه سازی،شهرسازی و پروژه های شهری و هوشمند سازی شهری برگزار شده است.

ارائه طرح های راه سازی جهت اجرا به بخش خصوصی، ارائه طرح های جدید انبوه سازی،ارائه طرح های نوین سبک سازی و مقام سازی ساختمان ها  بوِیژه مجتمع های تجاری و اداری در مقابل زلزله،بررسی مشکلات ساخت‌وسازهای کشور و ارائه راهکارهای علمی،آشنایی با مفاهیم جدید درطراحی شهر هوشمند،بررسی مسئله انرژی و آب و ارائه راه‌حل‌های مناسب در جهت توسعه عمرانی و شهری، توسعه بازار شهر هوشمند،عقد قراردادهای بازرگانی در زمینه شهرهای هوشمند با شرکت‌های بخش خصوصی،توسعه بازار شهر هوشمند،گسترش تعامل با سایر کشورها و استفاده از دستاوردها و تجربیات موفق شهرهای هوشمند،ایجاد انگیزه جهت سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلف خصوصی, تعاونی و دولتی در حوزه شهر هوشمند،مدیریت بحران شهرها ( سیل, زلزله, خشکسالی, گرد و غبار)،جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی جهت ورود به پروژه‌های شهر هوشمند به منظور ایجاد رونق و توسعه آن و ایجاد منابع پایدار در توسعه محیط ‌زیست برخی از محورهای برگزاری این نمایشگاه ها است.

در این نمایشگاه که تا ۷ بهمن ماه در محل شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) تهران برپاست، چند کارگاه تخصصی و علمی با محورهای انبوه سازی و سازندگان پروژه های کلان مسکن، بررسی دستاوردها و توانمندی‌های شهرداری‌های کشور،پسماند و بازیافت زباله، انرژی نو در مسکن و شهرسازی و معماری پروژه های کلان شهری؛بصورت غیر متمرکز برگزار می شود.

شهر هوشمند یکی از بخش اصلی این رویداد است موضوعی که در سال‌های اخیر به یکی از مسائل داغ بدل شده است؛ به طوری که حتی پنج شهر ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان شهرهای هوشمند ایران معرفی شده‌اند. با این وجود کارشناسان معتقدند این شهرها هنوز با شاخص‌های نوین در این زمینه فاصله دارند و لزوم ارتقای تکنولوژی، ایجاد زیرساخت و بحث و تبادل نظر در این زمینه احساس می‌شود. بر این اساس نمایشگاه بین‌ المللی شهر هوشمند با حمایت وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور (مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار)، نهاد ریاست جمهوری (مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت)، سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های داخلی و بین‌ المللی همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی برگزار شده است.

در بخش نمایشگاه شهر هوشمند محورهایی از جمله دولت هوشمند، ساختمان‌های هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، محیط زیست هوشمند، اقتصاد هوشمند، تجهیزات زیرساختی اطلاعات و مخابرات، سلامت و آموزش و انرژی مورد توجه قرار گرفته است

شهر هوشمند یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آنها استفاده می‌کند که این اطلاعات برای مدیریت دارایی‌ها و منابع شهری کارآمد است. این پروسه، شامل اطلاعات جمع‌آوری شده از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری است که پردازش و تجزیه و تحلیل می‌شود تا به نظارت و مدیریت ترافیک و حمل و نقل، سیستم، نیروگاه، آب، تأمین شبکه های، زباله، مدیریت، قانون اجرای سیستم‌های اطلاعاتی و مدارس و کتابخانه‌ها و بیمارستان‌ها و دیگر خدمات اجتماعی کمک کند.

دومین نمایشگاه تخصصی و بین المللی مسکن و شهرسازی و سومین نمایشگاه شهر هوشمند از امروز تا ۷ بهمن ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران میزبان مدعوین خواهد بود.

 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *