خانه / جشنواره / بایدن گربه را دم حجله می کشد

بایدن گربه را دم حجله می کشد

در پی وقوع انفجارهای بغداد؛

هشتگ «کمربند‌های انفجاری عربستان» در عراق ترند شد

هشتگ «کمربند‌های انفجاری عربستان» در عراق ترند شد

به دنبال وقوع انفجارها دوگانه امروز در مرکز بغداد، هشتگ #أحزمه-السعودیه-الناسفه (کمربندهای انفجاری عربستان) در شبکه‌های اجتماعی فعالان عراقی ترند شد.

 

العالم-داغ های مجازی

ازجمله هشتگ هایی که امروز در عراق ترند شد هشتگ‌های «میدان طیران»، «کمربندهای انفجاری عربستان»، «انفجارهای بغداد» بودند.

سخنگوی وزارت کشور عراق تعداد قربانیان این حادثه را ۲۸ شهید و ۷۵ زخمی اعلام کرد و اظهار داشت که احتمال بالاتر رفتن این آمار وجود دارد. به گفته این منبع، انفجار در بازاری در مرکز بغداد، به دست دو شخص حامل کمربند انتحاری به وقوع پیوست.

اولین تروریست حامل کمربند انتحاری وانمود کرده بود که بیمار است و وقتی مردم در اطرافش جمع شدند، خود را منفجر کرد.

به گفته پلیس بغداد، بخاطر وخیم بودن حال برخی از مجروحان، احتمال دارد تعداد شهدای این حادثه افزایش یابد.

خبرنگار شبکه العالم خاطرنشان کرد که این انفجار، اولین حادثه در نوع خود طی یک سال گذشته است. زیرا در یک سال گذشته بغداد شاهد چنین انفجاراتی نبوده است. بنابراین، این حمله یک نقطه عطف در پرونده امنیتی است و یک نقض امنیتی بزرگ در بغداد به طور خاص و در عراق به طور عام است.

این انفجار دوگانه در منطقه پرجمعیت باب الشرقی نزدیک به منطقه الخضراء و میدان التحریر رخ داد که درپی آن، دروازه های منطقه باب الخضراء بسته شد. طبق گزارش های رسمی، نیروهای امنیتی تلاش کردند دو مهاجم انتحاری را پیش از منفجر کردن خودشان بازداشت کنند. یکی از آنها خود را وسط میدان الطیران و دیگری خود را در بازار باب الشرقی منفجر کرد.

درمورد انفجار بابل که چند روز پیش اتفاق افتاده بود، سرمد البیاتی کارشناس امنیتی عراقی روز چهارشنبه در گفتگو با یک رسانه گفت: نابودی زیرساخت ها شگرد جدید گروهک تروریستی داعش است و پس از شکست در مقابله با نیروهای امنیتی به این شیوه روی آورده است.

وی افزود: این عملیات درواقع روشی جدید برای تحریک کینه شهروندان علیه دولت است.

کاربری به نام luois در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:”کسانی که سعی می کنند تروریسم را توجیه کنند و این موضوع را یک درگیری حزبی بدانند، یا احمق هستند یا ترسو. تروریسم یک دین و باور است و پیرو و یاور دارد. همچنین سیاستمدار، رسانه و حمایت کننده دارد”.

هشتگ «کمربند‌های انفجاری عربستان» در عراق ترند شد

“العم رافد” نیز نوشت:” بغداد با سیل خون فرزندان خود از خواب بیدار شد که در میدان الطیران به دست کمربندهای انتحاری عربستانی ریخته شد”.

هشتگ «کمربند‌های انفجاری عربستان» در عراق ترند شد

کاربر دیگری به نام “سیستانیه” با انتشار عکس محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نوشت:” روزهای خونین را فراموش نمی کنیم، ۵۰۰۰ انتحاری را هم فراموش نمی کنیم، تابعیت و مذهب داعشی ها را نیز فراموش نمی کنیم. لعنت خدا بر آل سعود و وفادارانشان باد”.

هشتگ «کمربند‌های انفجاری عربستان» در عراق ترند شد

فعال عراقی دیگری به نام “زیتون” مستقیما انگشت اتهام را به سمت عربستان نشانه گرفت که همواره حامی تروریسم بوده و هزاران انتحاری را به عراق فرستاده است:” خدا در آن کشتی آنها را رسوا کرد و آنها هم به این شیوه دست به انفجار زدند” (اشاره به خنثی شدن طرح تروریستی انفجار بندر بصره با کشتی بمب گذاری شده سعودی در ابتدای سال جاری میلادی دارد).

در بالای عکسی که این کاربر منتشر کرد نوشته شده:” جرم و جنایت در خون، فکر و بدن آنها جریان دارد و متوقف نمی شود. لعنت خدا بر آنها باد”.

هشتگ «کمربند‌های انفجاری عربستان» در عراق ترند شد

 

د

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *