خانه / دارالقران / اروسک از اوراسیک یا اوراسیایی یا روسیه است!

اروسک از اوراسیک یا اوراسیایی یا روسیه است!

به همت کارگروه کودک ونوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری:

«کارگاه برخط: اروسک در سپهر ایرانی» برگزار می شود

کارگاه آموزشی « برخط: اروسک در سپهر ایرانی؛ آشنایی با اروسک های ایرانی و انواع آن»توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراثفرهنگی و گردشگری بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،لیلا کفاش زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه امروز «سه شنبه »بااعلام این خبر گفت: محتوای کتاب« فرهنگ عروسک ها و نمایش های عروسکی و سنتی ایران»  تألیف پوپک عظیم پور در قالب کارگاه آموزشی«عروسک در سپهر ایرانی» ، توسط مولف اثر  بصورت مجازی بررسی می شود.

  او افزود:چند سالی است پژوهشگران حوزه فرهنگ و کودک به موضوع عروسک های بومی و اصیل ایرانی توجه ویژه ای نشان داده اندواینپژوهش ها نشان داده است که عروسک های ایرانی نقش مهمی در انتقال و آموزش مفاهیم فرهنگی  به کودکان  دارند.

این پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان با بیان اینکه معرفی، احیا، باز تولید و پژوهش بر روی این عروسک ها می تواند افق تازه ای بر مطالعاتقوم شناسی و شناخت هویت برای مربیان و مدرسان باشد تصریح کرد:عروسک های ایرانی در دل خود حقایق ناگفتنی درحوزه هایی نظیر آیین ها،بازی ها و نمایش های سنتی دارند که با بررسی و تحلیل و معرفی آنها به پژوهشگران و علاقه مندان می توان کودکان را با بخشی از تاریخو فرهنگ سرزمین و میراث فرهنگی شان آشنا کرد.

او با اشاره به برگزاری کارگاه یاد شده افزود: ده سال پیش به همت پوپک عظیم پورعضو هیات علمی دانشگاه تهران در حوزه نمایش هایعروسکی و پژوهشگر قوم شناسی ، عمده ای از این عروسک ها در کتاب مرجعی  باعنوان « فرهنگ عروسک ها و نمایش های عروسکی و سنتیایران»  توسط انتشارات نمایش به صورت تمام رنگی  به چاپ رسید .

کفاش زاده خاطرنشان ساخت : حال که با وضعیت فعلی نشر و کاغذ امکان چاپ مجدد کتاب « فرهنگ عروسک ها و نمایش های عروسکی وسنتی ایران» میسر نیست، کارگروه کودک ونوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر آن شد تا طبق روال همکاری های گسترده در اینحوزه کارگاه آموزشی مجازی با محتوای کتاب یاد شده توسط مولف اثر برگزار کند.

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه این کارگاه آموزشی در ۳جلسه با عناوین   عروسک های آیینی،عروسک های نمایشی و عروسک بازیچه ها برگزار می شود اظهار داشت: دراین جلسات که به صورت مجازی در تاریخ های ۴، ۱۱ و ۱۸ بهمن ماهاز ساعت ۱۰تا ۱۲ از طریق فضای اسکای روم برگزار می شود به انواع عروسک از نظر محتوایی و معنایی ، تفاوت های قومی ، شکل ظاهری وتاثیر آنها در فرهنگ ایرانی اشاره خواهد شد.

کفاش زاده با اشاره به اینکه برگزاری این دوره می تواند روش های خلاقانه تر و اصیل تری پیش روی  مربیان و آموزگاران به منظور تهیه بستههای آموزشی  مبتنی بر عناصر ملموس و ناملموس میراث فرهنگی قرار دهد افزود:مخاطبان این کارگاه مجموعه داران و موزه داران، مربیان وآموزگاران، تسهیلگران و قصه گویان و سایر علاقه مندان حوزه کودک، قرهنگ و عروسک هستند و علاقمندان می توانند برای ثبت نام با شمارهتلفن  ۶۶۷۳۶۴۵۲ داخلی ۲۴۲ تماس بگیرید.

گفتنی است ، هزینه دوره برای هر نفر دویست هزار تومان بوده و قابل پرداخت به شماره حساب

۴۰۰۱۰۰۸۰۰۳۰۱۴۶۶۳ به نام : تمرکز وجوه در آمد اختصاصی / بانک مرکزی است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *