خانه / دارالقران / واکسن های کرونای ساخت ایران۳۶عدد است که ۴تا به مرحله انسانی رسیده

واکسن های کرونای ساخت ایران۳۶عدد است که ۴تا به مرحله انسانی رسیده

با تلاش دانشمندان ایرانی

۳ واکسن کرونای ساخت ایران در مرحله آزمایش انسانی

تعداد واکسن های کرونای ساخت محققان ایرانی که مجوز اخلاق برای ورود به مرحله آزمایش انسانی را دریافت کرده اند، تا پایان دی به سه واکسن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار فناوری گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ، نخستین واکسن کرونای تولید محققان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) روز سه شنبه نهم دی ماه با تزریق روی سه داوطلب که همگی از وابستگان ستاد اجرایی هستند وارد مرحله آزمایش انسانی شد.
۳ واکسن کرونای ساخت ایران در مرحله آزمایش انسانی

 

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اعلام وضعیت ۳ نفر دریافت کننده واکسن ایرانی کرونا گفت: طی ۲ ماه به ۵۳ نفر داوطلب دیگر واکسن تزریق می شود. آقای دکتر پیام طبرسی در خصوص آخرین وضعیت واکسن کرونا که دیروز به ۳ نفر تزریق شد گفت: ۳ نفری که دیروز به آنها واکسن کرونا تزریق شد تا کنون حالشان خوب اعلام شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس شیوه نامه های این طرح، ۳ نفر باید به مدت ۷ روز قرنطینه باشند، بیان کرد: در این قرنطینه یک هفته‌ای آزمایش هایی به انجام می‌رسد و اگر عارضه‌ای نداشته باشند به مرحله دوم تزریق خواهند رفت.

 

۳ واکسن کرونای ساخت ایران در مرحله آزمایش انسانی

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سؤال که این واکسن چه زمانی و طی چه روندی به ۵۳ نفر باقیمانده تزریق می‌شود، عنوان کرد: به این ۵۳ نفر، طبق شیوه نامه ها طی دو ماه واکسن به عنوان آزمایش انسانی تزریق خواهد شد. محقق طرح تولید واکسن ایرانی کرونا خاطر نشان کرد: این طرح شیوه نامه ‌هایی دارد که تیم بر اساس آن پیش می‌رود.

 

۳ واکسن کرونای ساخت ایران در مرحله آزمایش انسانی

 

همزمان مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خط تولید واکسن را هم در مرحله اول با ظرفیت یک و نیم میلیون دُز در ماه آماده کرده اند تا پس آزمایش موفق مرحله انسانی ، بلافاصله تولید انبوه واکسن کرونا آغاز شود.

به گفته مسئولان، از میان هفت گروه تحقیقاتی و دانش بنیان که روی واکسن کرونا تا کنون تحقیق کرده اند، واکسن کرونای دو گروه تحقیقاتی بزودی کد اخلاق را برای آغاز مطالعات انسانی از وزارت بهداشت دریافت خواهند کرد.

 

۳ واکسن کرونای ساخت ایران در مرحله آزمایش انسانی

 

بر اساس اطلاعات، یکی از این واکسن ها را گروه تحقیقاتی در موسسه رازی و دیگری در یک شرکت دانش بینان زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ثمر رسانه اند.

این واکسن ‌ها بعد از طی کردن مرحله انسانی که حدود سه ماه طول خواهد کشید، باید وارد مرحله تولید صنعتی شوند و در حجم انبوه برای کل کشور واکسن کرونا تولید کنند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *