خانه / جشنواره / ایران به نماینده نیابتی نیاز ندارد

ایران به نماینده نیابتی نیاز ندارد

ایران نه نماینده نیابتی دارد و نه به نماینده نیابتی نیاز دارد!

ایران نه نماینده نیابتی دارد و نه به نماینده نیابتی نیاز دارد!

گرچه مبارزه با استکبار آمریکایی و رژیم اشغالگر هدف مشترک تمامی اعضای محور مقاومت در منطقه است با این حال محور آمریکایی، صهیونیستی و سعودی تلاش می‌کند نشان دهد پدیده دشمنی با آمریکا و اسرائیل به‌ویژه در منطقه عربی ماهیت عربی “اصیل” ندارد بلکه پدیده‌ای است که ایران از طریق “نمایندگان نیابتی‌اش از میان عرب‌ها” آن را تحمیل کرده است.

 

العالمتحلیل روز

اظهارات اخیر سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در راستای همین جعل واقعیت‌ها مطرح شد که گفته است: “اسرائیل اوضاع در عراق و یمن را زیرنظر دارد؛ چرا که ایران ممکن است برای انتقام (خون شهید محسن فخری‌زاده) حمله‌ای را از این کشورها علیه اسرائیل صورت دهد.” در واقع مثلث شرّ آمریکایی، صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی و در راس آنها سعودی، در تلاش برای بدنام کردن جنبش‌های مقاومت در منطقه، به‌ویژه الحشد الشعبی در عراق، جنبش انصارالله در یمن هستند تا اینگونه وانمود کنند که این جریان‌های منافع ایران را بر منافع کشورها و ملت‌های‌شان ترجیح می‌دهند.

حتی اگر فرض کنیم که اظهارات سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر درست است، چه مشکلی دارد که گروه‌های مقاومت به یاری ایران بشتابند؟ آیا ایران از قضیه فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی در برابر نفوذ آمریکایی و صهیونیستی یاری نمی‌کند و به خاطر همین آرمان، ۴۰ سال تحریم و فشار و جنگ و محاصره را تحمل کرده است؟ چرا از اعضای محور مقاومت خواسته می‌شود که از حق چشم‌پوشی کند؟!

زمانی‌که ایران در پاسخ جنایت ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش توسط ارتش اشغالگر ایالات متحده در بغداد، بزرگ‌ترین پایگاه آمریکایی را در عراق هدف حملات موشکی قرار داد، که اتفاقی بی‌نظیر در تاریخ جهان از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، رسما مسئولیت خود در این حمله را اعلام کرد. بنابراین، پاسخ به ترور شهید محسن فخری‌زاده نیز کاملا ایرانی خواهد بود. این شهید بزرگوار در تهران ترور شد و اسرائیل باید منتظر پاسخ آن در زمانی باشد که انتظار ندارد.

آمریکا، که ادعای ابرقدرت بودن در جهان را می‌کند، سیلی دردناکی به دست ایران در “عین الاسد” خورد. بنابراین رژیم اسرائیل، که بسیار ضعیف‌تر از آمریکا است، باید منتطر پاسخ ایران باشد و سیلی ایران را از جایی که متوجه نمی‌شود، بخورد. این رژیم اشغالگر با دروغ و نیرنگ نمی‌تواند جلو برود چرا که ایران نمایندگان نیابتی ندارد بلکه همپیمانانی دارد که اهداف و آرمان‌های مشترکی دارند. ولی زمانی‌که محور دوگانه آمریکا و رژیم اسرائیل بخواهند ایران را هدف قرار دهند با پاسخ کاملا ایرانی مواجه خواهند شد. البته آمریکا و اسرائیل تجربه‌های بسیار تلخی از پاسخ‌های ایرانی دارند.

بدخواهان و یتیمان صدام و بقایای داعش و جوکرهای آمریکایی به صورت فشرده تلاش می‌کنند تا این گفتمان غلط را ترویج بدهند که انتقام خون فرماندهان پیروزی بر داعش، یک قضیه میان آمریکا و ایران است و ربطی به عراق ندارد و حتی ملت عراق نیز ارزشی به خون این فرماندهان شهید به‌ویژه شهید ابومهدی المهندس، که جانش را در راه دفاع از شرف و کرامت عراقی‌ها و مقدسات عراقی‌ها قدا کرد، قائل نیستند.

تلاش‌های خبیثانه برای بدنام کردن الحشد الشعبی در عراق و جنبش انصارالله در یمن و معرفی کردن آنها به عنوان “نمایندگان نیابتی ایران” شکست خواهد خورد همانطور که اینچنین تلاش‌ها علیه حزب‌الله لبنان و جماس و جهاد اسلامی فلسطین شکست خورده است. ملت‌های عربی از اعتبار و صداقت ایران و محور مقاومت به خوبی آگاه هستند و همچنین از دروغ، نیرنگ و نفاق و مزدوری رژیم‌های مرتجع عربی برای آمریکا و اسرائیل در سایه حرکت گروهی‌شان به سمت عادی‌سازی، کاملا مطلع هستند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *