خانه / جشنواره / منابع بانکی در ترکیه

منابع بانکی در ترکیه

در روزهای سخت کنار ایران خواهیم بود / زمینه را برای استفاده ایران از منابع بانکی اش در ترکیه فراهم می‌کنیم

در روزهای سخت کنار ایران خواهیم بود / زمینه را برای استفاده ایران از منابع بانکی اش در ترکیه فراهم می‌کنیم

وزیر تجارت ترکیه در مذاکره تلفنی با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با اشاره به درخواست ایران برای استفاده از منابع بانکی خود نزد بانک‌های ترکیه، تصریح کرد: در روزهای سخت کنار ایران خواهیم بود، مواد غذایی و دارویی را در اولویت قرار می‌دهیم و زمینه را فراهم می‌کنیم که ایران از منابع بانکی خود برای واردات مواد غذایی و دارویی استفاده کند.

به گزارش شاتا، رخسار پکجان در این مذاکره تلفنی بر آمادگی این کشور برای افزایش حجم تجارت میان ایران و ترکیه بر اساس اصل برد- برد و توسعه همکاری ها به خصوص در شرایط کرونا تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور در حوزه مبادلات و مراودات تجاری، بیان کرد: آمادگی همکاری کامل با ایران را داریم و حجم تجارت میان دو کشور در دوران کرونا و پساکرونا باید افزایش یابد.

وزیر تجارت ترکیه همچنین با اشاره به مذاکره تلفنی با محمود واعظی «رئیس دفتر رئیس جمهور کشورمان»، گفت: آمادگی داریم که راه را برای کارآفرینان و تاجران دو کشور برای افزایش حجم تجارت و مبادلات تجاری اقتصادی، باز کنیم.

پکجان در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور در سپتامبر ۲۰۱۹، بیان کرد: در آن کمیسیون در ۴ مجموعه مرتبط با تجارت و سرمایه گذاری مالی، بهداشت، اجتماعی فرهنگی و حمل و نقل، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و تفاهمات و پروتکل‌های لازم منعقد شد که متاسفانه سه ماه بعد از امضای پروتکل‌ها کرونا شروع شد و امکان اجرای کامل مفاد تفاهمنامه‌ها میسر نشد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان اقتصادی دو کشور در آگوست ۲۰۲۰ گفت: در آن نشست اجرای توافقات بیست و هفتمین کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی که سپتامبر برگزار شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر اجرای کامل آن تأکید کردند.

وزیر تجارت ترکیه همچنین بر اجرای مفاد موافقتنامه تجارت ترجیحی که در ژانویه ۲۰۱۵ به امضا رسید، تاکید کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *