خانه / جشنواره / طول آزاد راه‌های کشور به ۳۲۰۰ کیلومتر می‌رسد

طول آزاد راه‌های کشور به ۳۲۰۰ کیلومتر می‌رسد

وزیر راه گفت: حجم آزادراه‌های کشور به ویژه آزادراه‌ها و مسیر‌های ترانزیتی از ابتدای دولت یازدهم تا پایان دولت دوازدهم با ۵۰ درصد افزایش از ۲۱۰۰ کیلومتر به حدود ۳۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

طول آزاد راه‌های کشور به ۳۲۰۰ کیلومتر می‌رسدبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما محمد اسلامی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه و شهر سازی گفت: امروز قطعه مهم و اثرگذار از آزاد راه بخش شرقی اصفهان به طول ۱۰۰ کیلومتر به بهره برداری می‌رسد که در بر طرف کردن گره‌های ترافیکی و صرفه جویی در وقت و مصرف سوخت بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت:در جاده‌ها هر جایی که تعداد خودرو‌ها از عدد ۲۲۰ عبور کند ما قطعه دوم ایجاد می‌کنیم و با اقداماتی که برای گسترش بزرگراه‌ها برای کاهش حوادث انجام شده از ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه در ابتدای دولت یازدهم تا امروز به ۱۸ هزار کیلومتر رسیدیم.

وی گفت: امروز ۹۷ کیلومتر بزرگراه در استان هرمزگان در نوار ساحلی و ۲۴ کیلومتر در کرمان افتتاح می‌شود و امیدواریم تا پایان دولت بزرگراه‌ها را به ۲۰ هزار کیلومتر برسانیم

ا سلامی با اشاره به افتتاح طرح‌های فرودگاهی گفت: ظرفیت فرودگاه‌ها از ۵۷ میلیون مسافر در سال تا پایان دولت به ۷۵ میلیون مسافر خواهد رسید.

اسلامی گفت: با طرحی که برای گسترش ترمینال فرودگاه امام خمینی داریم در فاز نخست ظرفیت ۳۰ میلیون مسافر اضافه می‌شود و در مجموع به عدد ۱۰۰ میلیون نفر خواهیم رسید.

وی گفت: در بخش فرودگاهی، آسمان ایران را به سیستم‌های مجهز ناوبری مجهز کردیم و قدرت ناوبری در حال گسترش است بطوری که حجم پرواز‌های عبوری در دولت یازدهم و دوازدهم ۴۰ درصد افزایش یافته و قدرت پذیرش ۱۰۰ فروند پرواز در روز به ۱۸۰۰ ارتقا یافته است و این امور با توسعه زیر ساخت فرودگاه‌ها باند دوم پارکینگ هواپیما‌ها و احداث ترمینال‌های بین المللی و فضا‌های جانبی اتفاق افتاده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *