خانه / دارالقران / ارتباط پمپئو با «لابی اسرائیل»

ارتباط پمپئو با «لابی اسرائیل»

مشاور جدید پنتاگون درباره ارتباط پمپئو با «لابی اسرائیل» چه گفته بود؟

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا   –

کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت آمریکا که به دنبال برکناری مارک اسپر طی هفته های آینده هدایت امور پنتاگون را در دست خواهد شد داگلاس مک گرگور، سرهنگ بازنشسته ارتش ایالات متحده را به عنوان مشاور ارشد خود منصوب کرده است.

انتصاب داگلاس مک گرگور به این سمت با توجه به موضع گیری های پیشین او درباره اسرائیل می تواند تعجب برانگیز باشد. او پیش از این بارها حمایت واشنگتن از اسرائیل را نتیجه پول خرج کردن «لابی اسرائیل» دانسته بود. وی همچنین شماری از مقامات عالی رتبه کنونی و سابق آمریکا را به دریافت پول از «لابی اسرائیل» متهم کرده است.

داگلاس مک گرگور ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ در جریان یک مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا جان بولتون، مشاور وقت امنیت ملی آمریکا و لیندسی گراهم، سناتور جمهورخواه به دنبال جنگ با ایران هستند گفته بود: «آقای بولتون خیلی خیلی ثروتمند شده و به این دلیل در جایگاه کنونی قرار گرفته است که به طور بی قید و شرط از لابی اسرائیل حمایت می کند. او نماینده آنها در کاخ سفید است.»

 

او [پمپئو] بلندپروازی‌هایی برای ریاست جمهوری دارد و دستش را برای پول جلوی لابی اسرائیل، سعودی‌ها و دیگران دراز می‌کند.

داگلاس مک گرگور
مشاور ارشد وزیر دفاع موقت آمریکا

وی افزوده بود: «همین مساله تا حد زیادی در مورد آقای پمپئو صدق می کند. او بلندپروازی هایی برای ریاست جمهوری دارد و دستش را برای پول جلوی لابی اسرائیل، سعودی ها و دیگران دراز می کند.»

داگلاس مک گرگور در سال ۲۰۱۲ نیز گفته بود که «لابی اسرائیل» نفوذ زیادی در کنگره آمریکا دارد و به دنبال «حملاتی نظامی» علیه ایران است. مشاور ارشد وزارت دفاع ایالات متحده در آن زمان گفته بود: «یک بخشی [از اعضای کنگره] دنبال پول هستند و می خواهند دوباره انتخاب شوند. آنها نمی‌خواهند این خطر را بپذیرند که لابی های مختلفی که برای اقدام نظامی علیه ایران تلاش می کنند به رقبایشان کمک مالی کنند.»

داگلاس مک گرگور اکنون در دو ماه آخر زمامداری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا در دولتی مشغول به کار شده که مایک پمپئو وزیر خارجه آن است. او یکی از مخالفان حضور نظامی آمریکا در افغانستان و دیگر کشورها است. این در حالی است که بنا به برخی از گزارش‌ها مارک اسپر، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده با خروج نظامیان این کشور از افغانستان در شرایط فعلی مخالف بود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *