خانه / جشنواره / جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در قزوین

جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در قزوین

جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در قزوین

نشست هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی باحضور نمایندگان دستگاه های فرهنگی استان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و رحلت رسول گرامی اسلام بیان داشت: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی بتوانیم آن مسئولیتی که در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و اعتقادی مان بر گردن داریم انجام دهیم.

وی گفت: آنچه که امروز خیلی مهم است و به عنوان یکی از مباحث اصلی در کشور ما مطرح است بحث فضای مجازی است؛ هم تاکیداتی که مقام معظم رهبری در این خصوص دارند و هم شرایطی که دنیای کنونی دارد، ما را ناچار به حضور جدی در این فضا کرده است.

اسماعیلی افزود: فضای مجازی را دیگر نمی توان مجازی نامید بلکه بعنوان یک واقعیت مهم در دوران کنونی مطرح است‌.

وی عنوان داشت: به نظر می‌رسد این بهترین فرصت است برای ما که بتوانیم ارزشها و اعتقادات، ایده ها و عقیده هایمان را در این فضا، نشر و گسترش دهیم.

این مقام مسئول اظهار داشت:  اگر ما بخواهیم در این فضا حضور جدی، فعالانه و پویا داشته باشیم باید در این زمینه برنامه‌ریزی و تولید محتوا داشته باشیم و جذابیت های بصری و هنری را نیز در این زمینه مدنظر قرار دهیم.

اسماعیلی تاکید کرد: بحث تولید محتوا در فضای مجازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر ما مدیریت جامعو برنامه ریزی دقیقی در این فضا نداشته باشیم، مطمئناً فرصت‌هایی که در این فضا فراهم است، به تهدید تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره قصد دارد در جهت تقویت نهضت تولید محتوای فاخر فرهنگی در حوزه فضای مجازی قدم‌هایی را بردارد و بی‌شک همراهی و مساعدت همه نهادهای فرهنگی و فعالان فضای مجازی در این مسیر می تواند بسیار اثرگذار باشد.

اسماعیلی خاطرنشان ساخت: ما امسال در برگزاری این جشنواره قصد داریم با توجه به شرایط کنونی ، یک جهش بزرگی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش فنی ، تخصصی و آماتور ، مردمی برگزار می‌شود و اساس کار ما در حقیقت پویش مردمی است و می‌خواهیم همه اقشار مردم در این حوزه ورود کنند.

وی عنوان داشت: در این خصوص لازمه اینکار این است که اطلاع رسانی خوب و تبلیغات مناسبی داشته باشیم و جذابیت هایی را ایجاد کنیم تا همه اقشار مردم به صورت حداکثری در این جشنواره شرکت کنند.

اسماعیلی گفت: این جشنواره بسیار مهم بوده و از لحاظ فرهنگی می‌تواند اثرات بسزائی داشته باشد لذا استان قزوین به عنوان میزبان این جشنواره باید بتواند آن را در سطح خوبی برگزار کند

وی در پایان یادآور شد: بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و همچنین مرکز رسانه‌های دیجیتال نیز در این جشنواره حضور داشته و کمک می کنند ولیکن امیدواریم استان قزوین به عنوان مجری و میزبان این جشنواره، با همراهی و مساعدت همه نهادهای فرهنگی استان نقش ویژه‌ای را ایفا کند.

هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در قزوین برگزار می‌شود

هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در قزوین برگزار می‌شود

همچنین  هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در فضای مجازی با محوریت پویش تولید محتوای فضای مجازی در حوزه رضوی در قزوین برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم‌افزایی فعالان عرصه فضای مجازی در ترویج آموزه‌های دینی و اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) در جامعه، تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولیدکنندگان آثار ارزنده با رویکرد فرهنگ دینی و همراهی در «نهضت تولید محتوا» با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و مردمی برگزار می‌شود که در بخش حرفه‌ای هنرمندان و فعالان فضای مجازی می‌توانند آثار خود را در قالب‌های موشن گرافیک، اینفوگرافیک، فیلم کوتاه یا نماهنگِ تولیدی ارسال کنند، همچنین در بخش مردمی نیز متقاضیان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های عکس دیجیتالی و عکس نوشته، ویدئو و پادکست با موضوعات جشنواره در فضای مجازی انتشار و به دبیرخانه ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را با یکی از هشتگ‌های #امام_رضا و #امام ـ رئوف در رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای روبیکا، آپارات، تماشا، نماشا، چارخونه، شنوتو، آخرین خبر و اینستاگرام بارگذاری کنند.

به ۳۰ نفر از برگزیدگان آثار، به انتخاب هیئت‌داوران در بخش عمومی، هرکدام مبلغ ۱۰ میلیون ریال همچنین در بخش حرفه‌ای مقام اول ۱۰۰ میلیون ریال، مقام دوم ۸۰ میلیون ریال و مقام سوم ۶۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

داوران بر اساس کیفیت فنی، میزان بازدیدکنندگان، دیدگاه بازدیدکنندگان و غنای محتوایی، آثار را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، آخرین‌مهلت ارسال آثار به جشنواره ۱۵ دی‌ماه ۹۹ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی ghazvin.shamstoos.ir مراجعه کنند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *