خانه / جشنواره / یتیمان ترامپ

یتیمان ترامپ

یتیمان ترامپ پس از وی چه خواهند کرد؟

یتیمان ترامپ پس از وی چه خواهند کرد؟

پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا، شکست بزرگی برای همه هم پیمانان ترامپ به ویژه رژیم صهیونیستی  و عربستان به شمار می رود زیرا انتظار می رود رئیس جمهوری جدید با بسیاری  از تصمیمات ترامپ مخالف باشد.

 

العالمکشکول

بعید نیست خبر شکست ترامپ چون صاعقه ای بر سر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حاکمان عربستان و امارات و دیگر هواداران وی فرود آمد، اما بدون شک عربستان بیشتر از دیگران از پیروزی بایدن احساس خطر می کند.

با توجه به شتاب همه روسای جمهوری و شاهان دنیا در تبریک گفتن به پیروزی بایدن اما عربستان سکوت کامل اتخاذ کرده گویی خود طعم شکست را چشیده در حالی که به خاطر انتخاب مجدد رئیس جمهوری تانزانیا به وی تبریک گفته بود!

واقعیت این است که موضع گیری عربستان قابل توجیه است؛ زیرا بایدن در تبلیغات انتخاباتی اش متعهد شده در روابط خود با عربستان تجدید نظر کرده و جدی تر عوامل قتل قاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول را مجازات کند و برای حمایت آمریکا از جنگ یمن حد و مرزی قائل شود.

از اینرو رهبران سعودی نگران تجدید نظر کلی دولت جدید بایدن در روابط خود از جمله بازنگری در روابط دفاعی هستند به ویژه که سعد الجبری یکی از مسئولان پیشین که آینده سیاسی اش مورد تهدید است در دادگاههای امریکا علیه محمد بن سلمان ولی عهد سعودی شکایت کرده و روابط محکم ترامپ و بن سلمان،مانع مهمی در مقابله با انتقادات بین المللی به پرونده ریاض درباره حقوق بشر بود.

اما رژیم صهیونیستی هنوز نتانیاهو نخست وزیرش را دوست ترامپ توصیف می کند و اینکه قدرتمندترین هم پیمان اسرائیل است زیرا خدمات زیادی برایشان کرده از انتقال سفارت به قدس و اعتراف به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه و نظارت بر توافق عادی سازی با کشورهای عربی . در حالی که بایدن همراستا با اجماع بین المللی که آن را مخالف با قوانین بین المللی می داند با احداث شهرک سازی در کرانه باختری مخالف است و متعهد شده کمک های بشردوستانه ای به ملت فلسطین بدهد از اینرو بدون شک از رفتن ترامپ بسیار اندوهناک خواهد شد .

امارات نیز نتوانست موضع مخالف خود با بایدن را مخفی کند به گونهای که عبدالخالق عبدالله مشاور ولی عهد ابوظبی بر دموکراسی آمریکا گریست و در توییتی نوشتد اگر جو بایدن نامزد دموکرات پیروز شود پیروزی وی ضعیف بوده و قانع کننده نیست و ترامپ حق دارد ناخرسند بوده و خشمگین شود و به دادگاه پناه ببرد.

واقعیت این است که ترامپ رئیس جمهوری پیشین فقط زبان پول را می داند و روابط ویژه ای با هم پیمانان خود داشت که وی را در ارتکاب جنایت های بیشتر در حق مردمش یا مردم دیگر کشورها کمک کرد و پس از رفتن وی این کشورها باید در معادلات خود تجدید نظر کرده یا پول بیشتری به رئیس جمهوری جدید بدهد تا با سکوتش جنایت‌های آنان تضمین شود این در حالی است که رئیس جمهوری جدید با مسائل پیچیده زیادی روبروست و روزهای آتی مسیر آقای جدید کاخ سفید را مشخص خواهد کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *