خانه / جشنواره / فقط صندوقهای رای را اتش بزنید

فقط صندوقهای رای را اتش بزنید

اجرای منع رفت و آمد در فیلادلفیا برای مقابله با موج جدید اعتراض‌ها

نیویورک- ایرنا- شدت گرفتن خشم معترضان به قتل یک جوان سیاهپوست، مقامات فیلادلفیا را بر آن ساخت تا از شامگاه چهارشنبه قانون منع رفت‌وآمد را اجرا کنند.

به گزارش ایرنا، مقام ارشد پلیس فیلادلفیا روز چهارشنبه وعده داد ویدیوی دوربین بدنی و صوتی ۹۱۱ را منتهی به قتل ویلیام والاس جونیور منتشر کند که باعث اعتراض در خیابان‌ها شده است.

والاس بعدازظهر دوشنبه توسط پلیس گلوله باران و کشته شد.

به دنبال انتشار این خبر در فیلادلفیا، موجی از اعتراض شکل گرفت که به گفته پلیس این شهر، ۲۳ افسر زخمی شدند و ۸۱ نفر سه شنبه شب در جریان اعتراض‌های شب دوم دستگیر شدند.

در پاسخ به تظاهرات، شهردار فیلادلفیا دستور داد که از ساعت ۹ شب چهارشنبه تا ۶ صبح پنج‌شنبه منع رفت و آمد برقرار شود. فروشگاه‌های ضروری مجاز به ادامه فعالیت هستند.

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده ست، دو افسر به سمت والس ۲۷ ساله شلیک می‌کنند و او را در مقابل چشم مادرش به قتل می‌رسانند هرچند گفته می‌شود او چاقویی در دست داشته و به سمت آنان حرکت کرده است.

اعتراض‌ها تا روز سه‌شنبه تقریبا مسالمت‌آمیز بود اما با فرارسیدن شب، به درگیری و خشونت کشیده شد. طبق گفته پلیس ، از ۸۱ فرد دستگیر شده ، ۷۱ نفر به دلیل سرقت، نقض قانون، رفتار نامناسب یا خرابکاری ثبت شده‌اند. از میان ۱۰ نفر باقیمانده ، هشت نفر به اتهام حمله به پلیس، یک نفر به آتش سوزی و دیگری به شعله‌ور کردن خشم متهم شدند.

هنوز خشم و اعتراض در سراسر آمریکا به کشته شدن جورج فلوید و ۲ سیاهپوست دیگر فروکش نکرده بود که صحنه قتل سیاهپوستی دیگر توسط پلیس، به ناآرامی آن هم در آستانه انتخابات دامن زد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *