خانه / جشنواره / هفتمین کنگره ملی ادبیات پایداری در کرمان برگزار می شود

هفتمین کنگره ملی ادبیات پایداری در کرمان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار داود عامری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروز برای داشتن یک ادبیات فاخر محتاج به دست مایه های بزرگ برای رونق بخشی و ایجاد یک موتور محرک برای حوزه ادبیات کشور هستیم. همان طور که در گذشته شاهنامه توانست یک جریان بزرگی برای ادبیات پایداری کشور جهش و اساسا احیایی برای ادبیات فارسی در کشور ما باشد.

وی ادامه داد: امروز معتقدیم که ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری می تواند نماینده بزرگ و پرافتخاری برای ادبیات کشور باشد که نه تنها می تواند تولید آثار فاخر کند بلکه نمایندگی بزرگی از ادبیات کشور ما در سطح جهان باشد.

ادبیات دفاع مقدس امروز این شایستگی و جایگاه را داردکه بتواند جهانی شود و گام در عرصه ادبیات تطبیقی و تبادلی جهان بگذارد و بتواند تاثیر جدی بر حوزه ادبیات جهان داشته باشد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: ارزش های نوین و بزرگی که به لحاظ انسانی در دفاع مقدس ما پدید آمده و در ادبیات دفاع مقدس امروز به قلم نویسندگان بازنمایی می شود ظرفیت و امکان جهانی شدن را دارد.

عامری با اشاره به بیانات رهبری که در یکی از جلسات فرهنگی گفتند که اگر بخواهیم عقاید و نظرات و فرهنگ خود را به نسل بعدی منتقل کنیم نیاز به قلم و ادبیات فاخر داریم افزود: معنی آن این است که امروز ادبیات دفاع مقدس در حقیقت بسترساز فکر و اندیشه و فرهنگ دفاع مقدس است و کریدری برای انتقال این فرهنگ بزرگ به نسل آینده است.

وی ادامه داد: امروز هر آنچیزی که حتی در حوزه های هنری و تولید های دیگر در کشور مشاهده می کنیم تا زیر ساختی از حوزه اندیشه و قلم نداشته باشد امکان ظهور پیدا نخواهد کرد بنابراین باید فرهنگ متعالی تر و ادبیاتی غنی تر پایه ریزی کنیم که با برگزاری های این گونه کنگره های ادبیاتی دفاع مقدس می توانیم به این اهداف برسیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به میزبانی استان کرمان در برگزاری کنگره ادبیات پایداری نیز اظهار کرد: چندین سال است که انجمنی در دانشگاه شهید باهنر کرمان تاسیس شده و مسئولان آن در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌اند. تاکنون هم کارهای بسیار خوبی انجام و۶ دوره از این کنگره برگزار و آثار خوبی هم در آن ارائه شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سهراب سپهری

نمایشگاه گروهی خوشنویسی به مناسبت سالروز پرواز هنرمند و شاعر پرآوازه کشورمان؛سهراب سپهری در باغ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *