خانه / جشنواره / جمهوری اسلامی عراق نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم

جمهوری اسلامی عراق نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم

مستندات ترور شهید سلیمانی را در اختیار داریم

«شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق در نشست مطبوعاتی که در خبرگزاری مهر برگزار شد، اظهار داشت که عربستان و امارات بر مطالبات مردم عراق موج سواری می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مطبوعاتی «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی در محل خبرگزاری مهر برگزار شد.

«شیخ اکرم الکعبی» با اشاره به اقدامات تفرقه افکنانه آمریکا در عراق، گفت: هدف اصلی و اساسی آمریکایی ها در عراق ایجاد فتنه طایفه ای است. آمریکایی ها به دنبال آن هستند تا بر اقتصاد عراق مسلط شوند. ما شاهد آن بودیم که وزیر خارجه آمریکا با ارسال پیامی به رئیس جمهور عراق صراحتاً او را تهدید به بستن و تعطیلی اماکن دیپلماتیک کرد. این یک وقاحت است که آمریکایی ها عراق را تهدید می کنند.

هدف آمریکا در عراق

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء در ادامه یادآور شد: واقعیت آن است که آمریکایی ها در عراق به دنبال خیرخواهی و منفعت رساندن به ملت عراق نیستند؛ آنها تنها به دنبال چپاول و غارتگری هستند. زمانی که عراق خواستار خروج نظامیان آمریکایی از خاک خود می شود، با کمال وقاحت تهدید می کنند که یا با تحریم، بغداد را محاصره می کنند و یا اماکن دیپلماتیک خود را تعطیل می کنند.

شیخ اکرم الکعبی به نقش آفرینی مخرب آمریکا در اقتصاد عراق نیز پرداخت و گفت: نگاهی به علل و عوامل ظهور و بروز بحران اقتصادی در عراق نشان می دهند که آمریکایی ها در پشت این بحران قرار دارند. شرکت های آمریکایی اقتصاد عراق را تحت تأثیر قرار داده اند و می توان گفت که واشنگتن عامل اصلی هرگونه فروپاشی احتمالی اقتصاد عراق در آینده خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به با اشاره به راهپیمایی های مردم عراق در اعتراض به اوضاع اقتصادی، افزود: مردم با هدف اجرای اصلاحات در خیابان ها راهپیمایی کردند و خواستار بهبود اوضاع اقتصادی شدند؛ اما در این زمینه نیز آمریکا ورود کرد. در واقع، واشنگتن بر مطالبات مشروع مردمی موج سواری کرد و سعی داشت تا این مطالبات را از مسیر خود منحرف سازد.

آمریکایی ها برای تخریب به عراق آمدند و نه برای آزادسازی و آبادانی. طرفی که در زمینه آزادسازی خاک عراق به بغداد کمک کرد جمهوری اسلامی ایران بوددبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء همچنین اظهار داشت: در این میان، عشایر، رسانه ها و نخبگان عراقی نقش مهم و به سزایی در خنثی سازی توطئه های آمریکا برای بهره برداری از مطالبات مشروع مردمی ایفاء کردند؛ اما متحدان واشنگتن یعنی عربستان و امارات نیز دست از تلاش برای توطئه چینی نکشیدند. آنها تلاش کردند تا چادرهای برپا شده در جریان تظاهرات مردمی را بخرند و وضعیت را به نفع خود تغییر دهند.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء همچنین اعلام کرد که گروه های مقاومت از دولت موقت عراق می خواهند تا به مطالبات مردمی رسیدگی کند.

وی بیان کرد: ما در مقاومت خواهان حل و فصل مشکلات مختلف مردم در حوزه های گوناگون از جمله آب، برق و بهبود شرایط معیشتی هستیم. در شرایط کنونی بسیار متعجب هستیم که چرا دولت برای حل و فصل این مشکلات و معضلات توجه و اهتمام کافی را ندارد.

وی در ادامه افزود: این بسیار باعث تعجب است که دولت سفرهای خارجیِ بدون دلیل را ترتیب می دهد درحالی که یک دولت موقت است و باید خیلی زود زمام امور را به دولت بعدی واگذار نماید. به نظر ما دولت کارهای مهمتری دارد که باید به آنها رسیدگی نماید. همه اینها در حالی است که علیرغم صدور مصوبه اخراج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق، دولت حتی اهتمامی به بیرون راندن آمریکایی ها هم ندارد.

کمک های ایران به عراق

شیخ اکرم الکعبی همچنین با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در شکست داعش، تصریح کرد: تعجب می کنم که چرا مسئولان عراقی از مقامات آمریکا به دلیل نقش آفرینی در آزادسازی خاک کشورمان تشکر کردند. مگر آمریکا برای آزادی خاک عراق تلاشی صورت داد؟ این جمهوری اسلامی ایران بود که برای آزادسازی خاک عراق از اشغال تروریسم خون شهدای خود را تقدیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها برای تخریب به عراق آمدند و نه برای آزادسازی و آبادانی. طرفی که در زمینه آزادسازی خاک عراق به بغداد کمک کرد جمهوری اسلامی ایران بود. در جریان آزادی خاک عراق از اشغال تروریست ها حتی خون یک نظامی آمریکایی هم ریخته نشد. حتی زمانی که دولت وقت عراق از ایالات متحده آمریکا در نبرد برابر داعش درخواست کمک کرد، واشنگتن رسماً و علناً با ارائه هرگونه کمک مخالفت کرد.

اکرم الکعبی تأکید کرد: بنابراین، بسیار غیرمنصفانه است که آمریکا را همچون ایران عامل آزادسازی خاک عراق بدانیم. جمهوری اسلامی ایران در مسیر آزادسازی عراق خون شهدای خود از جمله حاج قاسم سلیمانی را تقدیم کرد؛ کسی که گفته بود آرزوی شهادت در سرزمین عراق را دارد.

وی در ادامه یادآور شد: مصوبه پارلمان عراق در خصوص لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی کامل مشخص است. نظامیان آمریکایی باید خاک عراق را ترک کنند. آمریکایی ها در جلساتی که با مقامات عراقی دارند خود درباره حضورشان در خاک عراق تعیین تکلیف می کنند و این درحالی است که مقامات بغداد باید برای این مسأله تعیین تکلیف کنند. این باعث تعجب ما است که زمام امور در گفتگوها و مذاکرات سیاسی در دست آمریکایی ها است.

الکعبی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا از رهگذر مذاکرات سیاسی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا حضورش در خاک عراق را به نحوی تثبیت کند. این مورد قبول و پذیرش مقاومت در عراق نیست. ما حتی اجازه نخواهیم داد که آمریکایی ها خروجی آبرومندانه از خاک عراق را برای خود رقم بزنند. در خصوص اینکه واشنگتن تلاش می کند تا طبق جدول زمانی بلند مدت از خاک عراق خارج شود نیز باید بگویم که این مسأله مورد پذیرش ما نیست و برخلاف عزت و کرامت مردم عراق است.

شهادت سردار سلیمانی

دبیرکل جنبش نجباء عراق به حادثه ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه دیگر همرزمانشان نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا حماقت بزرگی به خرج داد و شهدای پیروزی را به صورت کاملاً آشکار و در داخل اراضی عراق هدف قرار داد. لازم است تأکید کنم که انتقام مقاومت به دنبال ریخته شدن خون شهدای مقاومت هنوز پایان نیافته است. تا زمان خروج آخرین نظامی آمریکایی از خاک عراق این انتقام متوقف نخواهد شد.

وی اظهار داشت: واقعیت آن است که خون شهدای مقاومت ثمره داده است. یکی از مهمترین ثمرات خون شهدای مقاومت تشکیل شاخه های مختلف مقاومت بوده است. مقاومت تاکنون ضربات مهلکی را بر پیکره آمریکا وارد ساخته است. همین ضربات گسترده و مهلک موجب شده است تا دولت آمریکا اعمال فشار بر بغداد را کلید بزند و آن را با ابزارهای مختلف مورد تهدید قرار دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اینکه گفته می شود خروج ایالات متحده آمریکا از خاک عراق تنها خواسته مقاومت است، کاملاً اشتباه است. این یک خواسته و مطالبه ملی است. نه تنها شاخه ها و گروه های مختلف مقاومت در عراق بلکه تمامی اقشار ملت عراق خواستار خروج نظامیان آمریکایی هستند. در نهایت نیز آمریکایی ها مجبور خواهند بود خاک عراق را ترک کنند و برای همیشه به خانه های خود بروند.

خروج نظامیان آمریکایی از عراق

الکعبی همچنین ادامه داد: ما تحت هیچ شرایطی از مطالبه خود مبنی بر لزوم خروج آمریکا از خاک عراق کوتاه نیامده و نخواهیم آمد. برادرانمان به ما گفتند که شما فضایی را برای خروج آمریکایی ها از عراق فراهم کنید و مجالی به آنها بدهید تا از این کشور خارج شوند. ما نیز برای اینکه چنین مجالی را فراهم کرده باشیم، ۳ شرط اصلی و اساسی را تعیین کردیم.

وی همچنین گفت: شرط اول ما این بود که یک جدول زمانی بسیار کوتاه برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق تعیین شود به گونه ای که نظامیان آمریکایی به طور کلی از تمامی پایگاه های تحت اشغال خود در عراق خارج شوند. شرط دوم این بود که هرگونه حضور آمریکا در خاک عراق پایان یابد؛ از جمله نقش آفرینی در فرودگاه بغداد و اماکن دیگر. شرط سوم ما این بود که آمریکایی ها به تمامی دخالت های خود در عراق پایان دهند.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء تصریح کرد: ما شروط سه گانه را مطرح کردیم تا مجالی برای خروج آمریکایی ها از خاک عراق فراهم کرده باشیم. بدیهی است که آمریکایی ها دو گزینه بیشتر در مقابل خود ندارند. یا در آرامش از خاک عراق حاضر می شوند و از فرصت کنونی استفاده کنند و یا اینکه مقاومت با قدرت وارد میدان می شود و درس سختی به آنها می دهد. اگر آمریکایی ها به شروط ما توجه نکنند، متحمل خسارت بزرگی خواهند شد.

وی تأکید کرد: ما اعتقاد داریم که گفتگو و مذاکره با آمریکا محلی از اعراب ندارد و اساساً سود و منفعتی نیز نخواهد داشت. تجربه ثابت کرده است که آمریکا اساساً اعتقادی به گفتگو و مذاکره ندارد. این مسأله را می توان با نگاهی به عملکرد واشنگتن در توافق هسته ای با ایران به خوبی فهمید. علیرغم اینکه آنها توافق هسته ای را امضاء کرده بودند اما صراحتاً آن را نقض کردند و تعهداتشان را زیر پا گذاشتند.

این رهبر مقاومت عراق عنوان کرد: آمریکا جز زبان زور نمی فهمد. ما امیدواریم در مدت زمان کوتاهی که برایشان مشخص کردیم از خاک عراق خارج شوند. این مسأله را به برادرانمان نیز گفته‌ایم. اگر آنها با زبان خوش از عراق خارج نشوند، طبیعتاً با زبان زور به آنها خواهیم فهماند که باید خاک ما را ترک کنند.

عادی سازی روابط با تل آویو خیانت بزرگ تلقی می شود. در عراق عملاً فضای فرهنگی برای عادی سازی روابط وجود ندارد. در جامعه عراق چنین چیزی دیده نمی شود. عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حتی در حد برپایی سفارت مجازی در بغداد نیز امکان پذیر نیستالکعبی همچنین در واکنش به انتخابات پیش روی ایالات متحده آمریکا و رقابت دو نامزد در این انتخابات، گفت: هیچ تفاوتی نمی کند که ترامپ رئیس جمهور آمریکا بماند و یا اینکه بایدن این پست را برعهده گیرد. هر دو نفر این افراد ستون فقرات یک نظام امنیتی در آمریکا هستند و تنها مُهره های این نظام امنیتی به شمار می روند. هرکس که برای چهار سال آینده در کاخ سفید مستقر شود، باید انتظار فتنه افکنی و توطئه چینی از سوی او را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: این را باید بگویم که حشد شعبی از مناطق تحت سیطره خود خارج نمی شود. علت هم کاملاً واضح است. اگر حشد شعبی از مناطق تحت سیطره خود به ویژه در صلاح الدین خارج شود آنگاه این داعش خواهد بود که وارد این مناطق می شود. حادثه فرحاتیه در استان صلاح الدین توسط داعش رقم خورد. در این میان، برخی از سیاستمداران هم پیاله داعش دست به کار شدند و انگشت اتهام را به سمت حشد شعبی نشانه رفتند.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی افزود: هدف اصلی و اساسی از این اتهام زنی ها این است که حشد شعبی مناطق تحت سیطره خود را رها سازد و از آنها خارج شود. این درحالی است که چنین اتفاقی مطلقاً نخواهد افتاد. ما معتقدیم که شیعیان و اهل تسنن در سراسر جهان سیلی محکمی را به صورت آمریکایی ها زده و خواهند زد. شیعیان و اهل تسنن در نقاط مختلف جهان پروژه های آمریکایی ها را به شکست خواهند کشاند. عراق نیز با حفظ وحدت و یکپارچگی خود ضربه سختی را به واشنگتن وارد خواهد کرد.

عادی سازی روابط با تل آویو

شیخ اکرم الکعبی در خصوص حضور برخی از شخصیت های رژیم صهیونیستی در خاک عراق نیز گفت: ما پیشتر اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار داشتیم و می دانستیم که برخی شخصیتهای رژیم صهیونیستی در اربیل رفت و آمد دارند اما هیچگاه اتفاق نیفتاده بود که این شخصیت ها به بغداد هم بیایند. در این زمینه باید بگویم بسیار سخت است که عادی سازی روابط میان عراق و رژیم صهیونیستی رخ دهد.

وی در همین راستا تأکید کرد: ما معتقدیم که عادی سازی روابط با تل آویو خیانت بزرگ تلقی می شود. در عراق عملاً فضای فرهنگی برای عادی سازی روابط وجود ندارد. در جامعه عراق چنین چیزی دیده نمی شود. عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حتی در حد برپایی سفارت مجازی در بغداد نیز امکان پذیر نیست. ما در مقاومت با قدرت با صهیونیستها برخورد می کنیم و اگر آنها دوباره به عراق بازگردند پاسخ دردناکی را دریافت خواهند کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *