خانه / غزنه تا غزه / یوم الله ۱۳ آبان و هفته وحدت

یوم الله ۱۳ آبان و هفته وحدت

با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی:

ویژه برنامه های یوم الله ۱۳ آبان و هفته وحدت در تهران و سراسر کشور برگزار می شود

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به تقارن مبارک و معنادار روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و هفته وحدت امسال گفت: برنامه های مشترک و اختصاصی این ۲ مناسبت مهم، امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تهران و سراسر کشور برگزار می شود.

ویژه برنامه های یوم الله 13 آبان و هفته وحدت در تهران و سراسر کشور برگزار می شود

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نشست خبری اعلام برنامه های هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان صبح امروز(سه شنبه ۶ آبان) در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ابتدای این نشست با تبریک و تهنیت ایام مبارک ربیع الاول و ولادت نبی مکرم اسلام(صل الله علیه و آله وسلم )گفت: دو مناسبت مهم هفته وحدت و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را در پیش داریم. مناسبت هایی که امسال با هم مقارن شده  و هر دو ریشه قرآنی دارد.

وی در ادامه با اشاره به گستاخی و هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه گفت: در ادامه رفتارهای گستاخانه ماههای اخیر، امت اسلامی بار دیگر شاهد اهانت وقیحانه و بی ادبی رئیس جمهور ابله و احمق فرانسه در راستای اسلام ستیزی و حمایت از اقدام یک نشریه موهوم بودند که جا دارد، ما نیز این اقدام را شدیدا محکوم کنیم و در آستانه هفته وحدت، مسلمانان جهان در یک حرکت منسجم و یکپارچه به عنوان یک هشدار اولیه و جدی کالاهای فرانسوی را تحریم کنند و از دولتمردان و به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور نیز انتظار داریم با احضار سفیر فرانسه و ابلاغ اعتراض جدی مردم ایران، این اقدام را محکوم کرده و اقدامات لازم را در عرصه بی الملل انجام دهند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که اخوت و برادری میان امت اسلامی و پرهیز از تفرقه که در قرآن نیز بسیار تاکید شده، محدود به بعد از انقلاب اسلامی نیست، اظهار داشت: ایده اولیه هفته وحدت و استفاده از فرصت ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول قبل از انقلاب اسلامی و در زمان مبارزات قبل از انقلاب از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که در ایرانشهر و در تبعید بودند مطرح شد.  ولی امر مسلمین با هماهنگی علمای اهل تسنن از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را به نشانه اتحاد میان مسلمانان جشن اعلام کردند و این مناسبت پس از انقلاب به عنوان یک مناسبت رسمی کشور نامگذاری شد.

نصرت الله لطفی با اشاره به این که امسال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در برگزاری برنامه های هفته وحدت در داخل کشور با مجمع جهانی تقریب مذاهب همکاری دارد خاطرنشان کرد: این شورا در تمامی مراکز استان ها و شهرستان های مختلف کشور دفتر و نمایندگی دارد و همچنین چندین نهاد و ارگان انقلابی عضو این شورا هستند، لذا همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در انجام این رسالت مهم به عنوان یک وظیفه دینی و انقلابی به معنای همکاری تمام دستگاه ها و نهادهای عضو شورا در برگزاری این مراسم مهم و مبارک است که امیدواریم بتوانیم به شایستگی در این خصوص انجام وظیفه و ادای دین کنیم.

وی با بیان اینکه پیام هفته وحدت قطعاً یکی شدن مذهب نبوده بلکه به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب اسلامی و خنثی کردن توطئه دشمنان برای اختلاف افکنی و ضربه زدن به اسلام عزیر است گفت: هر دو مناسبت هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان،  ریشه قرآنی داشته و در یک راستا قرار دارند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به آیات سوره های مبارک رم، حجرات و آل عمران افزود: در قرآن کریم نیز آیات متعددی در مورد پرهیز از تفرقه و اتحاد و برادری مسلمانان و همچنین مقابله با استکبار وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه امسال تجمع و راهپیمایی گسترده همچون سنوات گذشته نخواهیم داشت، گفت: در برنامه های هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان مشترکاتی وجود دارد و برخی برنامه ها نیز  اختصاصی است که با رعایت نکات بهداشتی و با پرهیز از تجمعات متراکم و با بهره گیری حداکثری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برگزار می شود.

لطفی در مورد برنامه های یوم الله ۱۳ آبان افزود: امسال برگزاری نشست های تخصصی کشوری با حضور شخصیت هایی از جنبش مقاومت اسلامی حماس و شخصیت های دانشگاهی کشورمان با دو موضوع مشترک ‘ وحدت و استکبارستیزی امت اسلامی’  پیش بینی شده که نخستین نشست روز چهارشنبه ۷ آبان در تهران با حضور شخصیت ها و صاحب نظران داخلی و خارجی و دومین نشست روز شنبه ۱۰ آبان در مشهد مقدس با حضور استاد رحیم پور ازغدی با هدف تولید محتوا برای رسانه ها و شبکه های اجتماعی و تقویت روحیه استکبارستیزی برگزار می شود.

لطفی اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در شب ۱۳ آبان و مصادف با ۱۷ ربیع الاول آسمان ایران نورباران خواهد شد و این برنامه برای نخستین بار با هدف تکریم و پاسداشت نبی مکرم اسلام (صل الله علیه و آله وسلم) و اعلام نفرت و انزجار از اهانت کنندگان پیامبر اسلام انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در مراکز استان ها و شهرستان ها به جز ۴۳ شهری که آمار کرونا در آنها بالا است مراسم یوم الله ۱۳ آبان با رعایت ۳ اصل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و به حداقل رساندن زمان اجرای برنامه برگزار می شود گفت: این مراسم در تهران روز سه شنبه مورخ ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۵ بعدازظهر مقابل درب اصلی لانه جاسوسی آمریکا در خیابان طالقانی با سخنرانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حضور محدود اقشار مختلف مردمی برگزار می شود و در این مراسم قطعنامه سراسری به عنوان آخرین موضع ملت ایران قرائت خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: با توجه به شرایط کنونی، تبلیغات گسترده شهری در کل کشور از دیگر اقدامات پیش بینی شده به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان و بزرگداشت هفته وحدت است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *