خانه / دارالقران / تظاهرکنندگان از کابینه الکاظمی چه می خواهند

تظاهرکنندگان از کابینه الکاظمی چه می خواهند

گزارش خبرنگار العالم از تظاهرات در عراق/ تظاهرکنندگان از کابینه الکاظمی چه می خواهند؟ 

خبرنگار العالم از بغداد گزارش داد که هم اکنون همزمان با تظاهرات در بغداد به مناسبت سالگرد تظاهرات اکتبر، شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی در میدان التحریر هستیم.

العالمعراق

نوید بهروز خبرنگار العالم از عراق گزارش داد که نیروهای امنیتی تعامل مثبتی با تظاهرات کنندگان دارند اما در عین حال درباره تخریب اموال دولتی و خصوصی هشدار دادند.

وی خاطر نشان کرد که اوضاع تا کنون آرام بوده است اما برخی زد و خوردهای جزئی بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی رخ داده است.

بهروز خاطرنشان کرد که دولت الکاظمی هرگز در سطح انتظارات مردم عراق نبوده است زیرا شهروندان عراقی تغییر قابل ملاحظه ای در اوضاع معیشتی خود احساس نکرده اند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود که تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات افزایش یافته و در زمان عصر به اوج خود برسد.

بهروز خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی عراق اعلام کرده اند که به منظور حفظ جان مردم، حتی یک گلوله هم نباید به همراه داشته باشند.

صبح امروز هزاران عراقی با حضور در میدان التحریر و اطراف منطقه سبز در مرکز بغداد، نخستین سالگرد تظاهرات اصلاح طلبانه مردمی را که خواستار اصلاحات سیاسی و اقتصادی بودند، گرامی داشتند.

مردم در این تظاهرات بر ادامه تلاش های خود تا تحقق همه خواسته هایشان از جمله مبارزه با فساد و برگزاری انتخابات زودهنگام بر اساس قانون جدید و محاکمه قاتلان تأکید کردند.

مخالفت گسترده مردم با شخصیت های سیاسی که در عملیات سیاسی شرکت کرده اند با عنوان “دزدان غربی دارایی های مردم”

تظاهرات امروز تأکیدی است بر ادامه جنبش مردمی تا تحقق همه خواسته ها از جمله مبارزه با فساد، برگزاری انتخابات زودهنگام بر اساس قانون جدید و محاکمه قاتلان.

امروز بغداد شاهد تدابیر امنیتی گسترده بود. نیروهای امنیتی در راستای تلاش برای برگزاری مسالمات آمیز تظاهرات و همکاری بین نیروهای امنیتی و مردم، خیابان های ابونواس و الرشید و پل های السنک و الشهدا را بستند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق باردیگر بر پایبندی خود به برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ششم ژوئن سال بعد تحت نظارت سازمان ملل تأکید کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *