خانه / جشنواره / جمهوری اسلامی اسرائیل ایجاد باید گردد

جمهوری اسلامی اسرائیل ایجاد باید گردد

طناب نجات حکام عرب نتانیاهو را خفه کرده است

طناب نجات حکام عرب نتانیاهو را خفه کرده است

به نظر می‌رسد طناب نجاتی، که حکام برخی کشورهای عربی برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درست کرده‌اند، به دور گردن او پیچیده شده و در حال خفه کردنش است.

العالمکشکول

در رژیم صهیونیستی به عادی‌سازی با ابوظبی و منامه خیلی اعتنایی نمی‌شود بلکه بیشتر توجه صهیونیست‌ها در داخل فلسطین اشغالی به اوضاع سیاسی و اقتصادی معطوف است. آنها می‌گویند وقتی در مدیریت بحران کرونا شکست خورده و اقتصادمان دچار فروپاشی است، عادی‌سازی روابط با ابوظبی و منامه چه اهمیتی دارد؟!

اسرائیلی‌ها تأکید کردند، عادی‌سازی با ابوظبی و منامه و حتی عادی‌سازی با ریاض هیچ دستاوردی برای شخص نتانیاهو نخواهد داشت و وضعیت او را که طبق آخرین نظرسنجی‌ها، محبوبیتش به ۲۴ درصد کاهش یافته است، بهتر نمی‌کند و حتی پیامدهای این کاهش محبوبیت، باعث شده است که حزب نتانیاهو، یعنی “لیکود”، ۱۰ کرسی خود را از دست بدهد.

در واقع باید گفت که امیدها و دل‌بستن‌های نتانیاهو به حکام عرب نتیجه معکوس داشته است؛ نتانیاهو هر چه به عرب‌ها نزدیک‌تر می‌شود به همان اندازه محبوبیتش کاهش می‌یابد.

او بر این زعم بود که اگر توافقنامه‌های عادی‌سازی با عرب‌ها امضا کند اسرائیلی‌ها از فساد او چشم‌پوشی خواهند کرد و او را در کرسی قدرت جاودانه نگه خواهند داشت. ولی تظاهرات‌ هفتگی هزاران نفری که استعفای نتانیاهو از نخست‌وزیری را خواستار هستند، نشان داده که کارت عادی‌سازی با عرب‌ها خیلی مهم و مورد توجه برای اسرائیلی‌ها نیست؛ چرا که آنها فقط به دو مساله اهمیت می‌دهند: اقتصاد و امنیت. از سوی دیگر، ایده همکاری آمریکا، اسرائیل و عرب‌های خلیج‌فارس برای ضربه زدن به ایران نیز بسیاری از اسرائیلی‌ها را مغبون نمی‌کند؛ چرا که آنها از توانمندی‌های جمهوری اسلامی کاملا آگاه هستند و می‌دانند که نتیجه جنگ با ایران، بارش موشک از مرزهای شمال و جنوب فلسطین اشغالی است و این وضعیت به کابوسی بی‌پایان برای آنها تبدیل خواهد شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *