خانه / جشنواره / تخلیه بزرگ ترین پایگاه

تخلیه بزرگ ترین پایگاه

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد؛

آمریکا در حال تخلیه بزرگ ترین پایگاه خود در افغانستان

ارتش اشغالگر آمریکایی شروع به تخلیه بزرگ‌ترین پایگاه خود در شمال کابل پایتخت افغانستان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، در پی سخنان “دونالد ترامپ”،رئیس جمهور آمریکا درباره عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، برخی منابع اعلام کردند ارتش آمریکا تخلیه و تخریب ساختمان‌های موجود در بزرگ‌ترین پایگاه هوایی خود در افغانستان را آغاز و تجهیزات را به پاکستان منتقل کرد.

منبع مسئول در سنای افغانستان اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی شروع به تخلیه و ویران کردن ساختمان‌های موجود در پایگاه هوایی بگرام و انتقال تجهیزات به پاکستان کردند.
در همین حال، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اواخر سال کنونی، آخرین نظامی آمریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد.
عبدالناصر ناصرالدین گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت: دونالد ترامپ در چارچوب وعده‌های خود اعلام کرد به دنبال عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در اواخر سال کنونی است.
جنبش طالبان افغانستان از این موضوع استقبال کرد.
ترامپ که همواره از قصد خود برای پایان دادن به جنگ‌های بی پایان سخن می‌گوید، ابراز امیدواری کرد با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روند عقب نشینی سرعت پیدا کند.
ارتش آمریکا شروع به تخلیه بزرگ‌ترین پایگاه خود در افغانستان کرد که در بیشتر عملیات جنگی، هواپیما‌های جنگی از این پایگاه به پرواز درمی آمدند.
از سوی دیگر، یک مسئول سنای افغانستان گفت نیرو‌های آمریکایی شروع به تخلیه و تخریب ساختمان‌های موجود در پایگاه هوایی بگرام و انتقال تجهیزات به پاکستان کردند و کابل از واشنگتن خواست این تجهیزات جنگی را تحویل دهد.
در همین زمینه، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا گفت اوایل سال آینده، واشنگتن شمار نیرو‌های خود را در افغانستان به دو هزار و ۵۰۰ تن کاهش خواهد داد.
اوبراین افزود وقتی که ترامپ روی کار آمد، بیش از ده هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور داشتند. اما اکنون کمتر از پنج هزار نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند.
گزارشگر این شبکه افزود: ۱۳ پایگاه نظامی آمریکایی در افغانستان وجود دارد و حدود پنج هزار افسر و سرباز آمریکایی در بیشتر آن‌ها مستقر هستند.
به رغم استقبال طالبان از اعلام ترامپ درباره عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی، این نیرو‌ها همچنان حملات هوایی علیه افراد مسلح این گروه انجام می‌دهند.
به طوری که نیرو‌های آمریکایی از اجرای حملات علیه افراد مسلح طالبان خبر دادند که به جنوب افغانستان حمله می‌کنند.
این تحولات یادآور حرف و حدیث‌ها درباره توافق بین طالبان و آمریکا است که در دوحه انجام شد.

بر اساس این توافق واشنگتن به عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در اواسط سال ۲۰۲۱ متعهد شد.
از سوی دیگر، گروه طالبان هم متعهد شد که اجازه حمله به آمریکا و متحدان آن در افغانستان را صادر نکند و شماری از شهر‌های اصلی کشور را هدف حمله قرار ندهد.
خبرنگار العالم در ادامه گزارش این سوال را مطرح کرد که با توجه به این اوضاع، آیا وعده‌های ترامپ جدی و واقعی است یا در راستای برنامه‌های انتخاباتی عنوان می‌شود؟

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *