خانه / جشنواره / هشتادمین روز اعتصاب غذا

هشتادمین روز اعتصاب غذا

اسیر فلسطینی در هشتادمین روز اعتصاب غذا: برای آزادی و عزت مبارزه می‌کنم

اسیر فلسطینی که از هشتاد روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری و بدون محاکمه خود توسط رژیم صهیونیستی در اعتصاب غذا به سر می‌برد، گفت برای آزادی و عزت مبارزه می‌کند.

اسیر فلسطینی در هشتادمین روز اعتصاب غذا: برای آزادی و عزت مبارزه می‌کنم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اسیر فلسطینی که از ۸۰ روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری و بدون محاکمه خود در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در شرایطی که حالش وخیم است و در بیمارستان به سر می‌برد، گفت‌وگوی کوتاهی با شبکه المیادین داشت.

«ماهر الاخرس» گفت: «می‌خواهم با آزادی و عزت زندگی کنم. پیام من فقط این است که نمی‌خواهم در خانه‌ام در تهدید زندگی کنم.»

«هنا محامید» خبرنگار المیادین که امروز با الاخرس در بیمارستان ملاقات داشت، وضعیت سلامت او را بسیار دشوار اما روحیه‌اش را بسیار بالا خواند.

خبرنگار المیادین گفت که اگر مسئولین رژیم اشغالگر همچنان با آزادی او موافقت نکنند، او شهید خواهد شد که افتخاری برای اوست.

الاخرس ادامه داد:« به مردم قدس، دیوارهای قدس و مسجد الاقصی عزیز درود می‌فرستم. به مسجد الاقصی که آرزوی نماز در آنجا را دارم و ما را از آن منع کرده‌اند.»

وی افزود: «امیدوارم همه آزادگان دنیا تا وقتی که همه ملت‌های دنیا در آزادی و عزت زندگی کنند، (به مقاومت) ادامه دهند.»

الاخرس اسیر فلسطینی است که از هشتاد روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت یا اداری دست به اعتصاب غذا زده است.

 رژیم صهیونیستی روز دوشنبه دادگاهی برگزار کرد تا درباره وی تصمیم‌گیری کند که در این دادگاه با آزادی فوری الاخرس مخالفت شد.

در این دادگاه اعلام شد که بازداشت اداری ماهر الاخرس دوباره تمدید نشود و وی در ۲۶ ماه آینده میلادی آزاد شود، اما الاخرس این را نپذیرفت و اعلام کرد به اعتصاب غذای خود تا آزادی ادامه خواهد داد.

 نهادهای متعدد مرتبط با مسائل اسرا هشدار داده‌اند که این اسیر با خطر مرگ تدریجی روبروست و به دلیل تشنج‌های مکرر و حالت بیهوشی‌های مقطعی و دردهای شدید در همه جای بدنش در معرض خطر مرگ قرار دارد و پزشکان هشدار داده‌اند که برخی ارگان‌های بدنش کم کم از کار خواهد افتاد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی طی روزهای گذشته هشدار دادند که اسرای فلسطینی خط قرمز هستند و هر گونه آسیبی به آنها، به معنای اعلان جنگ است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *