خانه / جشنواره / سامانه نقشه باستان‌شناسی کشور

سامانه نقشه باستان‌شناسی کشور

عملکرد آزمایشی سامانه نقشه باستانشناسی کشور (تحت وب( در آبان ماه

با توجه به طی شدن مراحل بارگزاری سامانه نقشه باستان‌شناسی کشور (تحت وب) در سرور پژوهشکده باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، پیش بینی میشود این سامانه از اوایل آبان ماه جاری عملکرد آزمایشی خود را آغاز کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، در آخرین نشست تخصصی که پیرامون پیشرفت برنامه نویسی سامانه نقشهباستانشناسی کشور (تحت وب) با حضور ریاست پژوهشگاه ،رییس پژوهشکده باستان شناسی و نماینده بخش سنجش از دور دانشگاهتهران برگزار شد ، مراحل پیشرفت کار و برخی نواقص مورد ارزیابی قرار گرفت که در نتیجه پیشرفت برنامه نویسی را تا ۹۰ درصد نشانمیدهد.

با توجه به طی شدن مراحل بارگزاری سامانه در سرور پژوهشکده باستانشناسی ایران، پیش بینی میشود این سامانه از اوایل آبان ماهجاری عملکرد آزمایشی خود را آغاز کند و پس از طی دوره دو هفته، نواقص احتمالی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و اصلاح شده، در آبان ماه به صورترسمی به اجرا درآید.

در این سامانه نرم افزاری برای سیستم مکانی اطلاعات (GIS) برنامهنویسی شده که بستر ورود اطلاعات توصیفی و تصویری بر پایهمکانیابی صحیح آثار خواهد یود.

به این ترتیب و با توجه به بررسیهای باستانشناسی در سطح کشور، این سامانه با قابلیت ورود، پردازش و ارزیابی برنامههای انجامشده، مورد استفاده کاربران عمومی و تخصصی در سطح کشور قرار میگیرد.

 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *