خانه / جشنواره / تأثیر انتخابات آمریکا بر تحولات منطقه ای و بین المللی

تأثیر انتخابات آمریکا بر تحولات منطقه ای و بین المللی

 

تأثیر انتخابات آمریکا بر تحولات منطقه ای و بین المللی

معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین، نشست تخصصی با موضوعیت تأثیر آمریکا بر تحولات منطقه ای و بین المللی و به خصوص ایران را با حضور اساتید برتر و اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران (دکتر فواد ایزدی و دکتر ابراهیم متقی) و جمعی از اصحاب رسانه برگزار نمود.

 

دکتر ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با توجه به نزدیک شدن به انتخابات آمریکا مساله تاثیر آن بر منطقه را به سه بخش اساسی تقسیم نمود:

۱-بررسی حال حاضر انتخابات آمریکا

۲-موضوع ایران در انتخابات آمریکا

۳-لزوم بایدهایی که ایران در شرایط کنونی می بایست انجام دهد.

بررسی حال حاضر آمریکا:طی چند هفته ی اخیر جوبایدن همواره از رقیب انتخاباتی خود جلو افتاده و پیشتاز است البته فاصله میان این دو نامزد انتخاباتی میان ۸ تا ۱۲ درصد اختلاف نوسان دارد.

چنانچه این روند ادامه پیدا کند احتمالا طراحی ترامپ این است که انتخابات را به شکایت و دعوا برساند و از این طریق در کاخ سفید باقی بماند.البته ساختار سیاسی در امریکا این اجازه رو به رییس جمهور (ترامپ) می دهد تا از چند طریق جایگاه خود را حفظ کند.البته به شرط اینکه ثابت کند در انتخابات تقلب صورت گرفته است.ادعای تقلب زمانی محقق می شود که فاصله ی میان دو نامزد کم باشد،در صورت اختلاف زیاد در آراء کار ترامپ بسیار مشکل خواهد شد.

قانون اساسی آمریکا چند مسیر را برای رییس جمهور باز می گذارد تا جایگاه خود را حفظ کند:

۱-دادگاه عالی به او رای بدهد (در حال حاضر ۱ دوم قضات دادگاه عالی منتخب خود ترامپ هستن)

۲- ۹ ایالت خاکستری و بینابین به او رای بدهد(۸ قوه مقننه ایالات در دست جمهوری خواهان است)

۳-رای مجلس نمایندگان (در صورتی که نگذارند جو بایدن صاحب ۲۷۰ رای بشود)

موضوع ایران در انتخابات :ایران در ۴۱ سال گذشته همواره یکی از موضوعات انتخاباتی آمریکا بوده است(۱۹۸۰ تا ۲۰۲۰) در حال حاضر هم ترامپ هم بایدن صحبت های زیادی در مورد ایران کرده اند.اینکه ترامپ به شرط پیروزی در انتخابات چه روشی را در پیش می گیرد بستگی به کسانی دارد که مسئولیت امنیت ملی امریکا را بر عهده می گیرند.و البته سیاست ترامپ تغییر خواهد کرد چرا که سیاست فشار حداکثری وی در این مدت نتوانسته اهداف او در مورد ایران را محقق سازد.

لزوم بایدهایی که ایران در شرایط کنونی می بایست به آن ها توجه کند:حالت فعلی در کشور خوب نیست و همه منتظر هستند که چه کسی در انتخابات امریکا رای میاورد.

ایران با :

حل مشکلات داخلی

اتکا به سیاست داخلی

مراوده با کشورهای غیر غربی و تغییر رویه ی سیاست خارجی کشور مانند ارتباط با ونزوئلا و چین می تواند ایران را وارد مسیر بهتری کند.

در ادامه دکتر متقی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به مباحث تئوری انتخابات امریکا پرداختند: تفکر امریکا در مورد مساله ایران به دو صورت دیده می شود چرا که گروهی از متفکران امریکایی نزاع با ایران را مطلوب نمی دانند و می گویند ایران یک کشور منطقه ای است و قدرت منطقه ای دارد و امریکا یا باید آن را بپذیرد و یا باید کنترلش کند.و عده ای دیگر طرفدار نزاع با آن هستند.

در حال حاضر ترامپ در شرایطی قرار دارد که پذیرفته دوره ی پر مشقتی را دارد:

ترامپ دیگر شگفتی ساز نیست بلکه شگفتی ها بر علیه او هستند.

جرج بایدن تهاجمی ظاهر شده

ایران در فضای مقاومت قرار گرفته

تنها امید ترامپ روسیه،ترکیه،جهان عرب است

ترامپ مجبور است الگوی رفتاری خود با ایران را باز تولید کند بنابراین پیش بینی می شود فضای تعادلی تری ایجاد شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *