خانه / جشنواره / مردم در محلات باید تغییر عینی را ببینند

مردم در محلات باید تغییر عینی را ببینند

محلات باید با اجرای ۳ تا ۴ هزار پروژه محلی کوچک مقیاس متبلور شود و مردم تغییر را به صورت عینی ببینند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک محمد سالاری عضو و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در نشست    بررسی میدانی مسائل و مشکلات محلات منطقه یک که با حضور افشین حبیب زاده عضو و رئیس کمیته نظارت و دیگر اعضای شورای شهر و حامد سلیمی مدیر کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران، سید حمید موسوی شهردار ، معاونان،مدیران،شهرداران نواحی منطقه و کارگروه های تخصصی شورایاران در منطقه یک برگزار شد  با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اهمیت پروژه های کوچک مقیاس محلی زندگی بخشی به محلات است و شورا از پروژه های قابل اجرا حمایت می کند تا به جای ۹۰۰ پروژه محلی معرفی شده به ۳ تا ۴ هزار پروژه اجرایی برسد.
وی با اشاره به سال پایانی مدیریت شهری گفت: در سال پایانی مدیریت شهری باید شهرداران و شورا پاسخگوی مردم باشند و جایگاه شورایاران در این مدت نهادینه شده و همه باید با اجرای ماموریت ها به گونه ای عمل کنیم که تصمیم گیرندگان بتوانند از آن دفاع کنند.
حبیب زاده نیز شورایاران را بعنوان بازوان اجرایی شهرداری ها دانست و گفت: شورایاران را نمی‌توان از مکاتبه با شهرداری منع کرد و آنها باید بتوانند ارتباطی نزدیک با شهرداری تهران داشته باشند که در جلسات کمیسیون حقوقی و… این مباحث بررسی شد تا این ارتباط افزایش یابد و شورای شهر آماده است سطح مشارکت شورایاران را افزایش دهد.
شهردار منطقه یک  نیز با اشاره به گودهای پرخطر منطقه گفت: تا پایان سال موضوعی به نام گود پر خطر نخواهیم داشت و همه موارد ایمن سازی می شوند.
وی از اعضای شورای شهر خواست: با توجه به نظام قطعه بندی ، حجم جمعیتی و… این منطقه قوانین ، ضابطه ها و اختیارات شهرداری منطقه یک خاص این منطقه تدوین شود تا ما بتوانیم از میزان گلایه مندی شهروندان بکاهیم و پاسخگو به آنها باشیم.
موسوی افزود: ناحیه محوری، مناطق را درگیر بروکراسی کرده و زمانبر بودن مراحل اداری باعث افزایش هزینه ها و دلسرد شدن شرکت ها می شود که این امر انعقاد قراردادهای مناقصه ای را با مشکل مواجه می کند.
وی همچنین به اصلاح بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها اشاره کرد و گفت: نباید در کوچه های کم عرض مجوز فعالیت به کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی در فضاهای مسکونی داده شود تا شهرداری هم بتواند جلوی حوادث غیر مترقبه ای چون سینا مهر را بگیرد.
موسوی به پروژه های اولویت دار منطقه اشاره کرد و گفت: از ۵۷ پروژه اولویت دار شهر تهران که باید تا ۱۴۰۰ به اتمام برسد ۲ پروژه سهم منطقه یک است که شامل اتصال بلوار  ۳۵ متری شهید افتخاری به بزرگراه امام علی (ع) جنوب است که کار تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همچنین ایجاد مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در موزه پرفسور حسابی است که قرارداد آن امضا و قرار است به زودی این مرکز دایر شود.
این مقام مسئول بررسی ۳۵۸ پرونده در کمیته ایمنی منطقه را از دیگر اقدامات اجرایی دانست و گفت: هر هفته این کمیته تشکیل و پرونده های مختلف در آن بررسی می شود که بر اساس آن دو پارکینگ عمومی منطقه تعطیل و اقدامات ایمنی در آن در حال انجام است و به زودی بازگشایی مجدد می شود.
وی خواستار افزایش اختیارات کمیسیون ماده ۵، تایید نما تا اتمام سقف ها و بازبینی قوانین کمیسیون ماده ۷ شد و گفت: کمیسیون ماده ۷ از مصادیق گلایه مندی شهروندان منطقه است چرا که یک درخت پوسیده و خشک طبق قانون ماده ۵ حفظ و گسترش فضاهای سبز باید رفع خطر شود که اجرای آن برای مالک هزینه سنگینی دارد.
گفتنی است در پایان این نشست اعضای شورای شهر و رییس تدوین ضوابط نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران به اتفاق شهردار و معاونان از معاونت شهرسازی بازدید و در ملاقات مردمی با شهروندان حضور یافتند و سپس به بازدید از ادارات منطقه و پروژه های اجرایی در سطح منطقه پرداختند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *