خانه / جشنواره / جمهوری اسلامی یمن متحد تشکیل باید گردد

جمهوری اسلامی یمن متحد تشکیل باید گردد

چشم‌انداز تحولات بعد از آزادسازی “مأرب”

چشم‌انداز تحولات بعد از آزادسازی

تحلیلگران یمنی می‌گویند، بیشتر شورشیان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی از میان مزدوران و عناصر وابسته به حزب سلفی “الاصلاح” و برخی قبایل مورد حمایت ریاض هستند.

العالمنظرکده

تحلیلگران یمنی افزودند، نقش امارات در مأرب ضعیف‌تر از سعودی است و یکی از دلایل ضعف نیروهای متجاوز در این استان یکپارچه و متحد نبودن آنهاست و اتحادشان به دلیل حضور طرف‌های مختلف و رقابت فی‌مابین بعید به نظر می‌رسد.

آنها خاطرنشان کردند، درگیری میان نیروهای وفادار به امارات و سعودی در مارب و نیز وجود برخی قبایلی که در مقابل دریافت پول همکاری می‌کنند باعث شده که بیشتر شورشیان مأربی به آغوش وطن بازگردند و آنها به این درک رسیده‌اند که بیشتر این شبه‌نظامیان درصدد اشغال مأرب و تحمیل قدرت طرف‌های غیربومی هستند.

تحلیلگران تأکید می‌کنند که اهالی مأرب به حاشیه رانده و در بیشتر مواقع به اتهام‌های واهی زندانی می‌شوند.

از سوی دیگر، کارشناسان نظامی معتقدند در حالی‌که عملیات نظامی نیروهای یمنی به سقوط پادگان‌های نیروهای ائتلاف و متجاوزان در استان مأرب منجر شده، ائتلاف متجاوز نیز تمام کارت‌های نظامی خود را از دست داده است.

آنها خاطرنشان می‌کنند، به دنبال آشکار شدن توطئه ائتلاف سعودی علیه استان مأرب، قبایل مأرب به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی ملحق شده‌اند.

به گفته این تحلیلگران، تعامل خوب ارتش و کمیته‌های مردمی در مناطقی در استان مأرب دروغین بودن هجمه‌های رسانه‌ای علیه این نیروهای یمنی را تأیید کرده است.

تحلیلگران تأکید می‌کنند، بیشتر قبایل یمنی در استان مأرب به نیروهای یمنی ملحق شده‌اند و آنها امروز در مسیر آزادسازی مارب حرکت می‌کند و همین امر تاثیر منفی زیادی بر روحیات عناصر باقی‌مانده ائتلاف گذاشته است؛ چرا که آنها می‌دانند اهداف‌شان در راستای منافع یمن نیست و دروغ‌شان علیه نیروهای صنعا رو شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

200هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۱۵۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۲۰۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *