خانه / دارالقران / این اولین اقدام کمیته مجازات است

این اولین اقدام کمیته مجازات است

حمله دو فرد مسلح به سلاح سرد روز جمعه ۲۵ سپتامبر (۴ مهر) در نزدیکی دفتر سابق نشریه فکاهی شارلی ابدو در شهر پاریس چند مجروح برجای گذاشت.

در این حمله که با قمه یا تبر انجام شده است، دست‌کم دو نفر به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. به گزارش‌ رسانه‌های فرانسه مهاجمان پس از حمله از محل حادثه گریختند. ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه نیز پس از انتشار این خبر برای شرکت در جلسه بحران به وزارت کشور رفته است.

منابع پلیس در پایتخت فرانسه دقایقی پس از انتشار خبر حادثه اعلام کردند که یک فرد مظنون در این ارتباط دستگیر شده است. نفر دوم نیز ساعاتی پس از حمله در متروی پاریس بازداشت شد. دادسرای ضد تروریسم رسیدگی به این حادثه را بر عهده گرفته است.

نخست وزیر و وزیر کشور فرانسه در محل حادثه

ژان کاستکس، نخست وزیر به همراه ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه در محل حادثه حاضر شدند. این دو نفر را آن ایدالگو، شهردار پاریس همراهی می‌کرد.

نخست وزیر فرانسه در محل حادثه به خبرنگاران گفت: «وضعیت سلامتی دو مجروح این حمله وخیم نیست.»

دادستان پاریس پس از سخنان نخست وزیر فرانسه سه دلیل را برشمرد که باعث شد تا این پرونده را به‌عنوان حادثه تروریستی دسته‌بندی کنند. وی به محل حادثه و زمان حادثه اشاره کرد که همزمان با دادگاه قربانیان حمله به دفتر شارلی ابدو صورت گرفته است. دادستان پاریس سومین دلیل را حمله به افرادی عنوان کرد که مهاجمان چیزی از آن‌ها نمی‌دانستند.

این حادثه که هنوز جزئیات دقیق آن مشخص نشده همزمان با برپایی دادگاه محاکمه ۱۴ مظنون به همدستی در حمله مرگبار سال ۲۰۱۵ به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس و چند هفته پس از انتشار مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام توسط نشریه یاد شده صورت می‌گیرد.

حمله با سلاح سرد در خیابان نیکلا اَپِر، واقع در ناحیه یازدهم تقسیمات شهری پایتخت فرانسه روی داده که دفاتر سابق نشریه جنجالی شارلی ابدو در آن قرار داشته است.

هنوز هیچ اطلاعات و یا شواهدی دال بر ارتباط حمله روز جمعه بیست و پنجم سپتامبر با اقدام نشریه شارلی ابدو در نشر دوباره کاریکاتورهای پیامبر اسلام در دست نیست.

محل حادثه تحت محاصره نیروهای امنیتی درآمد و یگان‌های ویژه تحقیق و عملیاتی برای انجام ماموریت به محل اعزام شدند. به گزارش فرانس پرس خیابانی که دفاتر سابق نشریه شارلی ابدو در آن قرار دارد در زمان حادثه به کلی مسدود شد و ده‌ها مامور پلیس در ورودی و اطراف آن مستقر شدند.

Thibault Camus/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
استقرار نیروهای پلیس و ماموران ویژه امنیتی در اطراف محل حملهThibault Camus/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved

برخی منابع همچنین از کشف یک بسته مشکوک در محل خبر دادند و تصریح کرده‌اند که همین امر سبب شده تا محدوده امنیتی ایجاد شده توسط یگان‌های ویژه گسترده‌تر شود.

شهردار ناحیه یازدهم شهر پاریس پس از حادثه اعلام کرد که کلیه مدارس، مهد کودک‌ها و خانه‌های سالمندان در محدوده محل حادثه مسدود شده و از افرادی که در این موسسات هستند خواسته شده تا اطلاع ثانوی از ساختمان خارج نشوند.

گفتنی است که رسانه‌های فرانسوی به تازگی با انتشار نامه‌ای سرگشاده هدف از تهدید‌ها بر ضد نشریه شارلی ابدو را ضربه زدن به آزادی بیان عنوان کرده و خواستار حمایت شهروندان از این نشریه شده بودند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *